در هفته بهزیستی؛

بهره برداری از 35 طرح در حوزه بهزیستی خوزستان

مدیرکل بهزیستی خوزستان از بهره برداری از 35 طرح مختلف در حوزه بهزیستی در شهرهای مختلف استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا صدیق راد، مدیر کل بهزیستی خوزستان گفت: مرکز آموزشی روزانه کودکان اوتیسم و خانه کوچک معلولان ذهنی در دزفول، مرکز پشتیبانی شغلی SE در اهواز و آبادان، مرکز شبانه روزی معلولان ذهنی پسر در ماهشهر، مرکز سرپناه شبانه بانوان در اندیمشک و آبادان و پایگاه خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه یا CBR در باوی و اندیکا در جهت توانمندسازی معلولان مناطق محروم از طریق ارائه آموزش از جمله این طرح ها می باشند.

 

وی بیان کرد: با راه اندازی اورژانس های اجتماعی در ماهشهر، باغملک، بهبهان، ایذه، باوی، امیدیه، گتوند، دشت آزادگان، شادگان، رامشیر و حمیدیه، تعداد اورژانس ها در استان به 21 مورد رسید.

 

صدیق راد اذعان داشت: بهره برداری از پایگاه های خدمات اجتماعی در ماهشهر، آبادان، اندیمشک، اهواز، دزفول، مسجدسلیمان، کارون و 5 پایگاه در اهواز از جمله دیگر پروژه ها است.

 

مدیر کل بهزیستی خوزستان تصریح کرد: از دیگر پروژه ها تاسیس مرکز خانه امن برای زنان در معرض خشونت و افتتاح 50 واحد مسکونی در شهرهای مسجدسلیمان، هفتکل، باغملک، گتوند، شادگان، شوشتر و ایذه است.

 

وی اظهار داشت: خانه کوچک معلولان ذهنی، 10 نفر از معلولان با درجه شدید، را مورد حمایت قرار می دهد و مرکز پشتیبانی شغلی معلولان جویای کار را شناسایی می کند و مربیان مربیان آموزش دیده، واسطه بین کارفرما و معلول شده و معلولان را برای ورود به کار آماده می کنند.

 

غلامرضا صدیق راد افزود: مرکز خانه امن، زنان خشونت دیده بی سرپناه را ساماندهی و نگهداری کرده که از طریق مراجعه خود فرد و یا از طریق اورژانس اجتماعی صورت می گیرد و مددکار برای حل مشکل با خانواده فرد ارتباط برقرار می کند.

 

هفته بهزیستی از 24 تیرماه آغاز شده و تا 30 این ماه ادامه دارد.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.