بندرعباس؛

پوشاک و لوازم خانگی در صدر قاچاق کالا

جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان هدف اصلی از گسترش پدیده قاچاق را ضربه مستقیم به بازار و تولیدات داخلی عنوان کرد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،سرهنگ" علی اصغر خرم روی" جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان در جلسه شورای جنگ نرم استان گفت : براساس اعلام ستاد مبارزه با قاچاق كالا وارز، بیشترین آمار قاچاق از طريق مبادی قانونی و رسمی انجام می شودو قاچاق پوشاك و لوازم خانگی در صدر كالاهای قاچاق قرار دارد.
وی گفت: حدود دوسوم نياز جامعه به صورت قاچاق لوازم خانگي وارد كشور مي شود كه هدف اصلي آن ضربه مستقیم به بازار و تولیدات داخلی است.
جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان افزود: امروزه قاچاق کالا و ارز صدمات فراوانی بر اقتصاد کشور وارد می کند و مشکلاتی نظير کاهش توليدات داخلی، افزايش بيکاری و گسترش بحران های اجتماعی و درنهايت به خطر افتادن امنيت ملی کشور را به دنبال دارد .
سرهنگ خرم روی افزود : امروزه قاچاق كالا زيان هاي فراواني از نظر اقتصادي ، فرهنگي، اجتماعي و امنيتي به كشور ما وارد كرده است. به گونه ای که مقام معظم رهبری از آن به عنوان معضل امنیتی، اقتصادی و منطبق با خواست دشمن یاد کرده اند و بارها بر لزوم مبارزه ای بی امان با آن تاکید کرده اند .
وی افزود : اگر چه در حال حاضر اقدامات خوبی پیرامون پیشگیری از قاچاق صورت گرفته و شيوه های مقابله ای متفاوتی نيز به کار برده می شود، لکن بنظر می رسد که همزمانی و هم راستايی برنامه ها نيز بيش از پيش بايد رعایت شود و از روش های پيشگيری از جرم قاچاق بهره بيشتر و مطلوب تری گرفته شود.
جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان گفت : قاچاق پديده شومی است كه كم و بيش تمام كشورهای دنيا با آن مواجه هستند، ولی وسعت  آن در كشورهای درحال توسعه بیشتر است.

وی مهمترین علل وجود پدیده قاچاق در استان راوجود مرزهاي طولاني ، محدوديت ها و كمبود امكانات در كنترل مرزها ، ،تغیير الگوی مصرف، وجود تقاضا برای كالای قاچاق ، قبيح نبودن مصرف كالای قاچاق درکشور و تلقي قاچاق كالا به عنوان يك شغل عنوان کرد.
انتهای پیام/ر

قاچاق کالا ضربه به اقتصاد کشور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.