کرمانشاه؛

قلعه ساسانی بر اثر غفلت تخریب شد

سرپرست فرمانداری گیلانغرب از تخریب یک اثر تاریخی این شهرستان از سوی افراد سود جو خبر داد.

 همتی سرپرست فرمانداری گیلانغرب در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه گفت: حفاری غیر مجاز در دهستان دیره از توابع بخش گیلانغرب توسط اهالی محل به خاطر همجواری با اراضی کشاورزی با ابزار مکانیکی موجب تخریب مجموعه آثار تاریخی این منطقه شد.

وی گفت: بر اساس گفته های کارشناسان میراث فرهنگی این آثار تاریخی مربوط به دوران ساسانی  است وبخش عظیمی از آن بر اثر بی مبالاتی تخریب شد.


همتی  با بیان اینکه بر اثر تخریب یک ستون مدور با طول 1/5متر کشف شد که به عنوان دروازه قلعه بود ادامه داد: همچنین آثار شیشه عطر دان و ظروف سفالی منقش ،کوزه خمره که برخی شکسته و برخی سالم بود از آثار به دست آمده در این منطقه است و نیز خاکستری که در عمق دو متری در این منطقه کشف شده نشانگر وجود آشپزخانه و مجموعه بناهای تاریخی و دارای سکنه است.

وی گفت: دیواره متعددی با طول دومتر  با استفاده از ملات ساروج  کشف شده بیانگر وجود برج و قلعه دوران گذشته در این منطقه است.

وی با تاکید بر برخورد با متخلفان گفت: آثار تاریخی جز هویت ملی است و گنجینه های با ارزشی محسوب می شود از مراجع ذی الصلاح و قوه قضاییه در خواست داریم که با عامل یا عاملان این تخلف برخورد جدی و قاطع صورت گیرد.

همتی ادامه داد: این منطقه برای کاوش و باستان شناسی در اختیار کارشناسان سازمان میراث فرهنگی قرار می گیرد.

 

انتهای پیام/ز

برخورد قاطع با عاملان تخریب آثار تاریخی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار