اعمال محدودیت برای مسلمانان در اروپا همچنان ادامه دارد؛

ممنوعیت استفاده از حجاب برای زن مسلمان به هنگام حضور در دادگاهی در آلمان

یک قاضی آلمانی درخواست کرده است یک زن سوری مسلمان بدون حجاب در جلسه دادگاه طلاق خود شرکت کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، یک دادگاه در آلمان به یک پناهجوی زن سوری اعلام کرده است برای شرکت در دادگاه طلاق خود باید حجاب را از سر خود بردارد.

یک روزنامه آلمانی گزارش داد این زن که به عنوان یک پناهجو در آلمان زندگی می‌کند، در دادگاه لوکنوالده واقع در ایالت براندنبورگ آلمان درخواست طلاق از همسرش را ارائه کرده است.

با این‌حال، پیش از برگزاری دادگاه طلاق، قاضی این پرونده نامه‌ای را به وکیل این زن ارسال کرده و اعلام کرده است وی نباید با روسری در دادگاه حاضر شود.

در این نامه نوشته شده است: «همراه داشتن نشانه‌های مذهبی، مانند داشتن حجاب با روسری، در این دادگاه جایز نیست.»

در این نامه همچنین آمده است در صورتی که این زن مسلمان با حجاب وارد جلسه دادگاه شود، ممکن است با واکنش دادگاه روبرو شود.

طبق قوانین آلمان، مقامات قضایی این کشور نباید جهت‌گیری مذهبی داشته باشند. آن‌ها همچنین اجازه استفاده از نمادهای مذهبی را ندارند. با این‌حال، این قوانین برای مراجعه کنندگان به دادگاه‌های آلمان صدق نمی‌کند. وکیل این زن، تصمیم این قاضی را مخالف قانون اساسی آلمان خوانده است.

در قوانین آلمان، وکلا نیز از قانون بی‌طرف بودن مذهبی مستثنی هستند و می‌توانند حجاب داشته و یا نمادهای ادیان مختلف را به همراه داشته باشند.

این روزنامه آلمانی همچنین اشاره کرد که در سال 2006، دادگاه قانون اساسی فدرال آلمان حکمی را صادر کرد که به موجب آن، قضات این کشور حق اخراج افراد حاضر در دادگاه به دلیل داشتن حجاب سر را ندارند.

با این‌حال، دادگاه لوکنوالده از تصمیم این قاضی دفاع و به این روزنامه آلمانی اعلام کرد: «قاضی این پرونده وظیفه دارد از اجرای قوانین دادگاه - محلی که در آن نمادهای مذهبی جایگاهی ندارند - اطمینان حاصل کند.»

در ماه گذشته، پس از آنکه یک معلم مسلمان در ایالت برلین به دلیل داشتن حجاب کارش را از دست داد، این ایالت به پرداخت 6900 یورو جریمه به وی محکوم شد. قوانین آلمان استفاده از نمادهای مذهبی در محل کار را محدود می‌کنند.

انتهای پیام/

 

ممنوعیت داشتن حجاب در آلمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار