مهاباد؛

حمایت از کشاورزان در راستای خودکفایی

معاون وزیر جهادکشاورزی: نرخ خودکفایی مواد غذایی در دولت یازدهم به 85 درصد رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تعاون روستایی کشور گفت: در دولت تدبیر و امید نرخ خودکفایی بسته مواد غذایی به 85 درصد رسید که این آمار با آمار سال های گذشته قابل مقایسه نیست.حمایت از کشاورزان در راستای خودکفایی
حسین صفایی در مراسم افتتاح کارخانه خوراک دام و طیور در شهرستان بوکان افزود: پس از استقلال در تولید گندم در کشور و صادرات آن تولید شیر و فرآورده های لبنی که خودکفایی غذایی کشور را نشان می دهد نرخ رشد خودکفایی افزایش یافت.
وی یادآور شد: همه کشورهای جهان برای تامین امنیت ملی باید امنیت غذایی خود را تامین کنند و تامین امنیت غذایی در کشوری مانند ایران که در منطقه خاص قرار دارد دارای اهمیت بیشتری است و این موضوع موجب شده که حمایت از کشاورزی در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.
صفایی ادامه داد: نرخ خودکفایی در ابتدای دولت یازدهم بعد از یک دوره سقوط با دستور رئیس جمهوری تا پایان دولت یازدهم با تولید محصولات کشاورزی و تولیدات غذایی باید به 82درصد می رسید که با سه درصد بیشتر به 85 درصد رسید.
وی اضافه کرد: در بین محصولات غذایی شیر و فراوده های لبنی دارای اهمیت بسیار بوده و سازمان بهداشت جهانی تاکید بر این دارد که برای حفظ سلامت مردم و ایجاد یک سلامت پایدار باید سرانه مصرف مواد لبنی را در کشورها به 160کیلو گرم در سال برساند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تعاون روستایی کشور افزود: میزان سرانه مصرف شیر در ایران بسیار پائین تر از متوسط جهانی است و تلاش شده که این میزان سرانه افزایش پیدا کند.
وی بیان اینکه 10درصد تولید شیر داخلی به کشورهای منطقه صادر می شود اظهار کرد: در سال های گذشته اتفاق خوبی که افتاده دولت جمهوری اسلامی ایران سهم بازار شیر خود را افزایش داده و در طول چهار سال گذشته 600 هزار تن مواد لبنی به خارج صادر کرده است.
صفایی گفت: بازار عمده لبنیات کشور، عراق است که بالغ بر 80درصد این محصولات از ایران تهیه می شود.
وی با بیان اینکه پنج درصد شیر کشور در استان آذربایجان غربی تولید می شود افزود: در این استان 800 هزار دام سنگین شیر تولید می کنند.
انتهای پیام/ع



تامین امنیت ملی در گرو تامین امنیت غذایی قرار دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.