رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

سیلاب به ۱۳۰۰ هکتار از نخلستان‌های ایرانشهر خسارت زد

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و طغیان رودخانه‌های فصلی در محدوده شهرستان ایرانشهر بیش از ۱۳۰۰ هکتار از نخلستان‌های این شهرستان دچار خسارت شدند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در جریان بازدید از اردوگاه موقت، روند امدادرسانی ، منازل تخریبی و اسکان آسیب دیده ها در سیلاب اخیر ایرانشهر گفت: از روز پنج شنبه هفته گذشته بر اثر تقویت جریانات مرطوب جنوبی در نواحی جنوبی و ارتفاعات مرکزی استان سیستان و بلوچستان در ساعات بعد از ظهر و شب شاهد رگبار به نسبت سنگین باران و باد شدید لحظه ای بودیم که منجر به بروز خساراتی در برخی از این مناطق شد.

وی با اشاره به وقوع سیلاب چند ماه گذشته در جنوب سیستان و بلوچستان که خساراتی به بخش های مختلف این منطقه از جمله زیر ساخت های آب، برق و راه وارد کرده است افزود: خسارات وارد شده به منازل مسکونی و بخش کشاورزی درحال بررسی و پرداخت کمک های آن بزودی انجام خواهد شد.

معاون وزیر کشور اظهار داشت: با توجه به بارندگی های اخیر و به دنبال ایجاد روان آب و طغیان رودخانه های فصلی در محدوده شهرستان ایرانشهر بیش از 1300 هکتار از نخلیات این شهرستان دچار خسارت شدند.

وی گفت: پس از برآورد خسارات به آسیب دیدگان سیل اخیر در جنوب استان کمک بلاعوض و وام با کارمزد چهار درصد پرداخت می شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با توجه به آمادگی های قبلی و اخطار سازمان هواشناسی در سیل اخیر به جز فوت یک کودک چهار ساله که بر اثر تخریب خانه خشت و گلی به وقوع پیوست هیچ گونه خسارت جانی دیگری نداشتیم.

 

سیلاب به ۱۳۰۰ هکتار از نخلستان‌های ایرانشهر خسارت زد

سیلاب به ۱۳۰۰ هکتار از نخلستان‌های ایرانشهر خسارت زد

سیلاب به ۱۳۰۰ هکتار از نخلستان‌های ایرانشهر خسارت زد

انتهای پیام/ع

کمک بلاعوض به آسیب دیدگان سیل اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.