عبدالملک بدرالدین: آمریکا به دنبال تسلط بر جهان اسلام است

دبیرکل جنبش انصارالله یمن گفت آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم در پی اهداف خطرناکی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن درباره تحولات منطقه و یمن، گفت آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم در پی اهداف خطرناکی است که در صدر این اهداف تسلط بر جهان اسلام جای دارد.

 عبدالملک بدرالدین گفت بسیاری از نظام های عربی و اسلامی خواسته های آمریکا را عملی کردند. پاسخ مثبت نظام های عربی و اسلامی به خواسته های آمریکا نه تنها در تغییر سیاستهای آمریکا در قبال منطقه نتیجه بخش نبود بلکه تحقق این سیاست ها را آسان کرد.

 دبیرکل جنبش انصارالله یمن اظهار داشت آمریکا تحت پوشش شعار مبارزه با تروریسم اهداف خطرناکی را پیگیری می کند که تسلط بر جهان اسلام و عرب از جمله این اهداف به شمار می آید.

عبدالملک بدرالدین در سخنانی درباره اوضاع یمن و منطقه، ضمن هشدار درباره خطر برنامه های آمریکا در منطقه گفت:«آمریکا از شعار مبارزه با تروریسم به عنوان پوششی برای برنامه هایش در هدف قرار دادن جهان اسلام و عرب سوء استفاده می کند.»

در سخنان دبیرکل انصارالله آمده است؛ اهداف آمریکا که سعی می کند با شعار مبارزه با تروریسم آنها را محقق سازد اهداف بسیار خطرناک است، در صدر این اهداف استعمار جدید بر جهان اسلام ، تسلط مستقیم بر جهان عرب و اسلام ، به شکست کشاندن کشور و مردم، پراکنده کردن و سرکوب کردن آنان، به دست گرفتن سرنوشت و سرمایه های آنان و پایان دادن به نظام های اسلامی قرار دارد. اهدافی اینگونه برای جهان اسلام خطرات بزرگی به دنبال دارد. در مقابلِ تحرکات گسترده آمریکا، موضع جهان اسلام و عرب چیست؟ بسیاری از نظام ها در جهان اسلام و عرب موضع منفی دارند و با هر نگاهی که به این مواضع بنگریم نمی توان این مواضع را  درست و سالم ارزیابی کرد.

به جز تعدادی اندک، بسیاری از نظام های عربی و اسلامی به سمت اعتماد به آمریکا، تسلیم در برابر آمریکا و جلب رضایت این کشور از طریق اثبات آمادگی کامل و اطاعت مطلق خود جهت اجرای مطالبات واشنگتن، گام بر می دارند. آنان در پی اجرای سیاست ها، رهنمودها و اوامر آمریکا هستند و تفاوتی نیست که این سیاست ها و اوامر چه باشد و چه تبعاتی داشته باشد. قطعا، سیاست ها و خواسته های آمریکا که از جهان اسلام و عرب انتظار اجرای آنها را دارد چیزی جز خواسته ها و اهدافی نیست که ماموریت آمریکا را در تسلط مستقیم و ضربه زدن به امت اسلام آسان می کند. به این معنی که پاسخ مثبت نظام های منطقه به آمریکا و تلاششان برای جلب رضایت واشنگتن، از راه اثبات اطاعت پذیری، هیچ ثمره مثبتی ندارد یا به عبارتی سبب تغییر در سیاست های منطقه ای آمریکا یا لغو  اهدافی که واشنگتن با شعار مبارزه با تروریسم پیگیر آن است، نمی شود و رویکرد آمریکا را به استعمار، اشغال و تسلط مستقیم بر منطقه، آسیب زدن به امت اسلام و پایان دادن به عمر نظام های اسلامی عوض نمی کند. پاسخ رسمی نظام‌های اسلامی و عربی به مطالبات آمریکا ابزاری است که رسیدن به اهداف را برای آمریکا آسان می کند و نتایج مطلوب آمریکا را با کم ترین هزینه محقق می سازد.

انتهای پیام/

 

دبیرکل جنبش انصارالله یمن: آمریکا در پی اهداف خطرناکی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار