انتقال یک و نیم میلیارد لیتر فرآورده‌ نفتی از منطقه شمالشرق

یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون لیتر فرآوده نفتی معادل ۶۹۳میلیون و ۳۵۲هزار و ۶۶۰ تن از منطقه شمالشرق به سایر نقاط کشور منتقل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حسین ابراهیمی معاون عملیات منطقه شمالشرق با بیان اینکه ۱.۵میلیارد لیتر از انواع فرآورده‌ نفتی در فصل بهار امسال از طریق خطوط لوله نفت در منطقه شمالشرق انتقال یافت گفت : از این میزان سهم بنزین 545 میلیون و 671 هزار لیتر، سهم گازوئیل 818 میلیون و 833هزار لیتر، سهم نفت سفید 127 میلیون و 228هزارلیتر و سهم نفت جت 14 میلیون و 629هزار لیتر است.


وی اضافه کرد: از مجموع بنزین انتقال یافته از منطقه شمالشرق در این بازه زمانی، سهم بنزین پاک از این رقم، 129میلیون و 919 هزار لیتر است.


ابراهیمی تصریح کرد: همچنین سهم نفت گاز(گازوئیل) پاک هم 93میلیون و 286هزار لیتر بود.


به گفته وی؛ شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالشرق وظیفه سوخت رسانی به پنج استان مهم خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، گلستان و سمنان و همچنین تامین سوخت‌ نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شهرستان‌های شاهرود، سمنان و نیشابور را بر عهده دارد.


گفتنی است ، ۱۴ هزار کیلومتر راه انتقال خطوط نفت در کشور وجود دارد که یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر از این راه ها در منطقه شمالشرق قرار دارد که شامل خط ۲۲ اینچ ری به سمت سمنان و شاهرود، خط ۲۰ اینچ شاهرود به سمت سبزوار، مشهد و نیشابور، انشعاب خط هشت اینچ مرکز انتقال نفت امام تقی به سمت تربت حیدریه، خط ۱۲ اینچ شاهرود به سمت علی آباد گرگان و ... می شود.


انتهای پیام / ه

 

شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالشرق وظیفه سوخت رسانی به پنج استان مهم کشور را دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.