کرملین ادعای ملاقات محرمانه ترامپ و پوتین را تکذیب کرد

سخنگوی کرملین ادعای ملاقات پنهانی میان روسای جمهور آمریکا و روسیه را پوچ خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسکای نیوز، مسکو دیدار پنهانی روسای جمهور آمریکا و روسیه در حاشیه نشست سران کشورهای عضو گروه 20 را رد کرد.

کرملین اعلام کرد سران دو کشور تنها در زمان صرف شام با یکدیگر دیدار غیررسمی داشته اند و هرگونه تعبیر دیگر درباره ملاقات آن‌‎ها با یکدیگر، «کاملا پوچ است». 

دیمیتری پسکوف – سخنگوی کرملین – در تلویزیون دولتی روسیه گفت: «استفاده از الفاظی مانند دیدار پنهانی نگران کننده است».

وی افزود: «آن‌ها یک دیدار رسمی با یکدیگر داشته اند که از جانب کانال‌های دیپلماتیک تایید شده است. آن‌ها پس از آن، در حاشیه این نشست، نقطه نظرات خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشته اند».

پسکوف متذکر شد: «دیدار پنهانی در کار نبوده است».

«آیان برمر» -- کارشناس سیاسی آمریکایی و فردی که گزارش دیدار محرمانه روسای جمهور روسیه و آمریکا را منتشر کرد – گفت افرادی که در جلسه صرف شام بین دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – و ولادیمیر پوتین – رئیس جمهور روسیه – حضور داشته اند، گفتگوهای صورت گرفته را به طور دیگری تعبیر کرده اند.

وی گفت: «هنگام صرف شام، ترامپ از صندلی خود بلند شد و کنار پوتین نشست و نزدیک به یک ساعت به طور خصوصی با رئیس جمهور روسیه گفتگو کرد. تنها مترجم پوتین از محتوای این گفتگو مطلع بوده است». 

ترامپ این گزارش را «اخبار جعلی» و «بیمارگونه» خواند و در پیامی در صفحه کاربری توییتر خود نوشت: «حتی شامی که برای سران 20 کشور جهان در آلمان برنامه‌ریزی شده نیز به گونه‌ای گزارش می‌شود که شیطانی به نظر آید!»

 

انتهای پیام/

تکدیب دیدار محرمانه ترامپ و پوتین از سوی کرملین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار