در جلسه کارگروه امداد و نجات لرستان مطرح شد:

تشکیل تیم‌های واکنش سریع در لرستان یک نیاز ضروریست

رضایی، در جلسه کارگروه امداد و نجات استان گفت: در کشور با بیش از ۳۴ نوع حادثه طبیعی و انسان ساز رو به رو هستیم که در لرستان نیز ۱۷ نوع از آن‌ها طی سالیان گذشته به وقوع پیوسته است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  رضایی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: در کشور با بیش از ۳۴ نوع حادثه طبیعی و انسان ساز رو به رو هستیم که در لرستان نیز ۱۷ نوع از آن‌ها طی سالیان گذشته به وقوع پیوسته است بنابراین توجه به همکاری و هماهنگی بین دستگاهی با در نظر گرفتن اصول پدافند غیرعامل یک امر ضروری است.

رضایی افزود: برای امداد رسانی و پاسخ گویی سریع در موقع بحران باید تدابیری اندیشیده شود تا تیم‌های واکنش سریع با محوریت جمعیت هلال احمر و هماهنگی پدافند غیرعامل استان جهت بالا بردن آمادگی و مقابله سریع با حوادث تشکیل شود.

مدیر کل پدافند غیرعامل لرستان ضمن تأکید بر اهمیت پدافند غیرعامل گفت: در عصر حاضر پدافند غیرعامل درکشور‌های توسعه یافته و در حال توسعه تبدیل به یک ساختار اصلی و ریشه‌ای شده است.

سیف، تهدیدات لرستان را در سه دسته تهدیدات زیستی (بیوتروریسم)، تهدیدات سایبری و تهدیدات شناور بر شمرد.

وی افزود: یکی از مهمترین کارگروه‌های حوزه پدافند غیرعامل، کارگروه امداد نجات است که در همین راستا به منظور بالا بردن آمادگی نیرو‌های عملیاتی، انجام مانور‌ها و رزمایش‌های دوره‌ای و فصلی بسیار ضروری و اجتناب ناپذیر است.

در پایان این جلسه مقرر شد ضمن توجه بیش از پیش به امر آموزش، اولین رزمایش دوره‌ای و فصلی در مرداد ماه سال جاری برگزار شود.

انتهای پیام / د

تشکیل تیم‌های واکنش سریع در لرستان یک نیاز ضروریست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار