حبیبی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ضرورت به کارگیری همه طیف‌ها در انتخاب اعضای کابینه

دبیرکل جبهه ایستادگی گفت: در تعیین کابینه از همه طیف‌های سیاسی استفاده شود، چراکه این مساله ضامن وحدت کشور است.

///یدالله حبیبی دبیر کل جبهه ایستادگی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره نارضایتی اصلاح‌طلبان درباره چینش کابینه دوازدهم، اظهارداشت: حق قانونی رئیس جمهور منتخب است که بتواند آزادانه کابینه ای همراه و شایسته را برای امور کشور برگزیده و به آنچه که به مردم وعده داده عمل کند.

وی افزود: اگر حزب و یا جناحی بخواهد با تحمیل شخص مورد نظر در روند انتخاب کابینه توسط رئیس جمهور محدودیت ایجاد کند در انجام وظایف خطیر شخص دوم کشور اختلال ایجاد می‌شود و این نکته ای‌ است که  احزاب سیاسی باید به آن توجه کنند.

حبیبی با اشاره به این مساله که جامعه ایران تحت تاثیر گرایش‌های حزبی نیست و نمی‌توان کشور را با این رویکرد اداره کرد، تصریح کرد: انتخابات اخیر نشان داد که تفکرات متفاوتی در جامعه وجود دارد و رئیس جمهور باید افرادی را در کابینه قرار دهد که بتوانند تمامی آحاد جامعه را با هر رویکرد و گرایش سیاسی هدایت کرده و در عین حال با توانمندی‌های خود بتوانند ضمن همسویی با مصالح نظام جمهوری اسلامی چر‌خ‌های توسعه کشور را بچرخانند.

دبیر کل جبهه ایستادگی بیان داشت: بهتر است در انتخاب کابینه از همه طیف های سیاسی استفاده شود، چرا که این مساله ضامن وحدت کشور و نظام خواهد بود.

حبیبی در پایان خاطر نشان کرد: اگر ایران یک کشور جریان‌گرا بود، قدرت در دست یک حزب قدرتمند قرار می‌گرفت، سایر تشکل‌ها آن را حمایت می‌کردند و حزبی گرایی امری مثبت تلقی می‌شد اما کشور ما فاقد چنین مکانیزمی است و در چنین شرایطی بهتر است که از سلایق و گروههای متفاوت سیاسی استفاده شود به نحوی که دولت بتواند پاسخگوی افکار عمومی باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار