همدان؛

40 میلیون دلار صادرات کالا از گمرک استان همدان

مدیرکل گمرک استان همدان گفت: در سه ماهه نخست امسال 40 میلیون دلارکالا از گمرک استان همدان صادر شده است.

40 میلیون دلار صادرات کالا از گمرک استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ جمال خشوعی مدیرکل گمرک استان همدان در نشست صمیمی با باشگاه خبرنگاران جوان افزود: در سه ماهه نخست امسال 36 درصد افزایش صادرات کالا از گمرک به سایر کشورها نسبت به  مشابه پارسال داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه واردات کالا افزایش قابل چشمگیری داشتیم ادامه داد:پارسال  استان همدان 91 درصد افزایش در آمد وارادات کالا داشته که این آمار در استان بی سایقه بوده است.


 خشوعی خاطر نشان کرد: مجوزهای صادرات میناکاری، منبت‌کاری و مجوز واردات خودرو، بذر و نهال، شیرآلات بهداشتی، لوازم آرایشی بهداشتی و لوازم خانگی انجام شده است .

وی با اشاره به اینکه اجرای دور اظهاری و دریافت الکترونیکی مجوزهای لازم از سازمان‌های متولی از ابتکارات گمرک همدان برای تسهیل فرآیند صادرات کالا بوده است خاطر نشان کرد: صدور پروانه الکترونیکی و حذف کاغذ برگ سبز، ارتباط الکترونیکی با 11 سازمان همجوار، ارائه خدمات در خارج ساعات اداری و روزهای تعطیل و ارزیابی کالاهای صادراتی در محل کارخانه یا انبار کالا از اقداماتی است که توسط گمرک همدان انجام می‌شود.

مدیر کل گمرک استان اظهار داشت: پس از توافق برجام چند کشور اروپایی به بازارهای هدف کالاهای صادراتی این استان افزوده شد و این امر موجب اقبال بیشتر کشورهای آسیایی به تامین کالا از این استان شد.

خشوعی اضافه کرد: پس از اجرایی شدن برجام میزان اقلام صادارتی از گمرک این استان افزایش قابل توجه ای داشته است.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر 40 اقلام از استان همدان به کشورهای دیگر صادر می شود بیان کرد:کشمش ملایر،سیب زمینی،سفال لالجین،انواع ترشی وشوریجات وسیمان از جمله کالاهایی است که از استان صادر می شود.

صادرات 615هزار دلارصادرات کیسه خون استان همدان

مدیر کل گمرک استان همدان از صادرات کیسه خون به کشورهای دیگر از جمله کشور عراق اشاره کرد وابراز کرد: در سه ماهه نخست امسال 615 هزار دلار کیسه خون ار استان همدان صادر شده است.

خشوعی به صادرات چرم همدان نیز اشاره کرد وافزود: در این زمینه 554 هزار دلار چرم از استان همدان به سایر کشورهای دیگر صادر شده است.

وی دو مولفه اجرایی شدن برجام و اجرای صحیح سامانه جامع گمرکی را از مهمترین علل افزایش صادرات کالا از گمرک استان همدان برشمرد.

مدیر گمرک همدان گفت: پس از توافق برجام چند کشور اروپایی به بازارهای هدف کالاهای صادراتی این استان افزوده شد و این امر موجب اقبال بیشتر کشورهای آسیایی به تامین کالا از این استان شد.

وی به نقش سامانه جامع گمرکی در افزایش صادرات اشاره کرد ویادآور شد: این سامانه مشکلات صادرکنندگان را رفع کرده و هم اکنون صادر کنندگان  در هر زمان از شبانه روز و بدون مراجعه به اداره گمرک می توانند نسبت به اظهار کالای خود اقدام کنند.

خشوعی یادآوری کرد: با اجرای سامانه جامع گمرکی، تجار و صادرکنندگان همانند سالهای گذشته نیازی به مراجعه حضوری به گمرک ندارند.

وی ادامه داد: تلاش گمرک استان همدان بر تسهیل روند صادرات توسط تجار بومی است تا بتوان میزان صادرات کالا از گمرک همدان را افزایش دهیم.


وی به برنامه های سال جاری اشاره کرد وافزود:امسال مدنظر است که صادرات کالا را از طریق حمل ونقل زمینی واز طریق راه آهن انجام دهیم چرا که صادرات حمل ونقل از این روش موجب کاهش هزینه برای صادر کنندگان خواهد بود.

 مدیرکل گمرک استان همدان بیان کرد: تمام واردات در زمینه مواد اولیه و خط تولید بوده که  این موضوع رونق فضای کسب و کار و رونق اقتصادی استان را نشان می دهد.

خشوعی تاکید کرد:بدیهی است طبق سنوات قبل، این گمرک آمادگی دارد در هر ساعت از شبانه روز و حتی روزهای تعطیل به صادرکنندگان خدمات ارائه دهد.

انتهای پیام/ ج      

صادرات کالا از گمرک استان همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.