علائم 4 بیماری شایع که در تابستان تشدید می‌شود

علائم برخی از شرایط بهداشتی در تابستان و در طول گرما میل به وخیم شدن دارد و در صورت تجربه این علائم باید فورا با پزشک در تماس بود.

علائم این بیماری ها در تابستان تشدید می شودبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، علائم برخی از شرایط بهداشتی در تابستان و در طول گرما میل به وخیم شدن دارد و در صورت تجربه این علائم باید فورا با پزشک در تماس بود.

در اینجا ۴ مشکل بهداشتی که در تابستان بیشتر شاهد وخیم شدن علائم آنها هستید، معرفی شده است:

سرماخوردگی: به نظر می ‌رسد سرماخوردگی و سینوزیت، یک مشکل زمستانی هستند، ولی این طور نیست. افراد در فصل تابستان هم سرما می‌ خورند. عامل اصلی سرما خوردگی در فصل تابستان یك ویروس از خانواده آنتروویروس هاست.

جالب است بدانید كه این عامل بیماری باید بلعیده شود و یا با مخاط های بدن در تماس باشد تا ایجاد بیماری كند. به این ترتیب اگر فرد بیماری سرفه و یا عطسه كند و ترشحات مخاطی وی با سطوح محیط تماس پیدا كند، دست زدن به این سطوح و تماس آن ها با چشم و دهان فرد دیگر، وی را نیز می تواند مبتلا كند. ورزش شدید در تابستان عامل دیگری برای ابتلا به سرماخوردگی است. استراحت، شتشوی مداوم دست ها و اجتناب از رفتن به استخرهای عمومی برای پیشگیری از این بیماری توصیه می شود.

گرفتگی پا در شب: این درد در تابستان دو برابر بیشتر از فصول دیگر رخ می دهد و سبب اسپاسم غیر ارادی دردناک، درد یا انقباضات عضلات در پاها می شود. در اغلب موارد، گرفتگی عضلات پا در شب شامل ماهیچه های ساق پا است اما عضلات در پاها یا ران شما نیز ممکن است دچار گرفتگی عضلات شود. درد گرفتگی عضلات معمولا چند دقیقه طول می کشد. در برخی از موارد تنها چند ثانیه، اما در برخی موارد تا ۱۰ دقیقه طول می کشد. شدت درد متفاوت است.

عضله ممکن است تا ۲۴ ساعت پس از گرفتگی عضلات پا، دردناک باقی بماند. گرفتگی عضلات پا معمولا زمانی که شما در حال استراحت باشید و اغلب در شب در رختخواب رخ می دهد که ممکن است شما را از خواب بیدار کند.

نوشیدن مقادیر زیادی آب، اجتناب از نوشیدن الکل، پوشاندن پا هنگام خواب، مصرف به اندازه کلسیم، پتاسیم و منیزیم، دوچرخه سواری ثابت یا متحرک، اجتناب از ورش های شدید و ناگهانی و مصرف روزانه مکمل های مولتی ویتامین از این درد می تواند تا حد زیادی جلوگیری کند. با پزشک تان می توانید در مورد رژیم دارویی مشورت کنید چون برخی داروها مانند داروهای مدر باعث تشدید این گرفتگی می شوند.

آکنه: ماه های گرم می تواند عامل تشدید کننده بیماری های پوستی و التهاب پوست شود و بثورات را بدتر کند. به علت اینکه در فصول گرم سال شدت نور آفتاب بیشتر می ‌شود و بیشتر افراد نیز در این فصول بیشتر در فضای باز تردد یا فعالیت می ‌کنند و پوستشان در معرض آفتاب قرار می ‌گیرد، این روند به نفع تشدید جوش است؛ بنابراین به افرادی که مبتلا به جوش هستند یا پوست چربی دارند، توصیه می‌ شود در فصول گرم سال روزانه ۲ تا ۳ بار صورت خود را با آب خنک و صابون بشویند و اگر از ضدآفتاب استفاده می‌ كنند، حتما از نوع بدون چربی آن باشد.

بیماری های خود ایمنی: نشانه های این بیماری ها بخصوص ام اس و لوپوس ، در تابستان شعله ور می شود. یک آزمون قدیمی برای تشخیص ام اس وجود دارد و آن قرار دادن بیمار در حمام گرم است. اگر علائم عصبی فرد در این محیط پیشرفت داشت، می توان پی به وجود ام اس برد. برای حدود ۷۰ درصد از مبتلایان به لوپوس نیز، نور خورشید می تواند باعث خارش پوست، خستگی و درد مفاصل شود. استفاده از پوشش سبک، لباس های آستین بلند، کلاه و کرم های ضد آفتاب از تشدید علائم تا حدودی پیشگیری می کند.

4 مشکل شایع بهداشتی در فصل تابستان

منبع:سلامت 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار