یاسوج؛

مرگ 25 نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر در استان

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته 25 نفر در این استان بر اثر سوءمصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ ناصر رضایی  در همایش مبارزه با مواد مخدر که در دهدشت برگزار شده بود، اظهار داشت: تقدیم سه هزار و800 شهید مبارزه با مواد مخدر نشان دهنده عزم جدی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با بلای خانمان سوز اعتیاد است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تا زمانی که حساسیت نسبت به این مقوله بالا نرود نمی‌توان در راه مبارزه با اعتیاد به هدف رسید.

وی با بیان اینکه همه ما در هر عرصه‌ای رسالت تاریخی داریم که باید انجام دهیم، افزود: اگر در گذشته مردم و بخشی از مدیران آگاه برای ملی شدن صنعت نفت اقدام نمی‌کردند نسل امروز آنها را به چالش می‌کشاند.

رضایی بیان کرد: در بازه‌ای از زمان و در فضایی از تاریخ قرار داریم که رسالت همه ما مقابله با آسیب‌های اجتماعی است، اگر امروز به فکر نباشیم نسل آینده ما را مورد بازخواست قرار خواهند داد.

وی با اشاره به آمار اعتیاد در کشور،خاطرنشان کرد: در طرح پژوهشی سال 91 تعداد یک میلیون و324 هزار معتاد شناسایی شد این در حالی است که نتیجه طرح سال 95 آمار معتادان را دو میلیون و 800 هزار نفر اعلام کرده است.

 مواد مخدر سالیانه میلیاردها تومان به کشور ضرر وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته سه هزار نفر در کشور بر اثر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند، تصریح کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد سال گذشته 35 نفر در اثر سوء مصرف مواد مخدر فوت کردند،سال 94 تعداد جان باختگان اعتیاد 19 نفر و سال ماقبل آن 11 نفر بوده است.

رضایی از فعالیت افزون بر 70 مرکز درمانی اعتیاد در استان خبر داد و تأکید کرد:در حوزه مقابله و پیشگیری ازاعتیاد باید بیشتر کار شود و حساسیت به خرج داد.

وی با اشاره به تغییر الگوی مصرف مواد مخدر گفت: بر اساس باورهای نادرست به سمت مصرف ماری جوانا حرکت می‌کنند چون احساس می‌کنند این ماده اعتیاداورنیست در حالی که نه تنها اعتیادآور است بلکه توهم‌زا نیز هست.

رضایی به نقش تشکل‌های مردم نهاد در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد اشاره کرد و گفت: افزون بر 10 دستگاه و نهاد دولتی اعتبار در این حوزه دریافت می‌کنند.

وی افزود:شورای مبارزه با مواد مخدر استان از طرح‌های پژوهشی اساتید و دانشجویان مرتبط با معضل مواد مخدر در هر مقطع تحصیلی حمایت می‌کند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.