یزد؛

بدحجابی یکی از معصیت‌ها و آسیب‌ها در جامعه

نماینده ولی فقیه در استان گفت: یکی از معصیت‌ها و آسیب‌هایی که امروز در جامعه ما وجود دارد بدحجابی است که علاوه بر سوق دادن خود فرد به گناه و جهنم، دیگر افراد جامعه را هم به گناه می‌کشاند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه دشمن با تمام توان به مبارزه با حجاب در ایران برخواسته است، گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر راهکار رفع مشکل بدحجابی است.

آیت‌الله ناصری  صبح امروز در تجمع بانوان محجبه یزد اظهار داشت: در ایران هم از زمان رضاشاه به دنبال ترویج بی‌حجابی بودند و مخالفت علما سبب شد که دشمن نتواند کارش را انجام دهد و این موضوع رسمیت پیدا کند.

وی ادامه داد: الان هم دنیا علیه ما این حرکت‌ها را دارد و به دنبال حذف حجاب از ایران هستند، و از تمام توان خود و با بهره‌گیری از فضاهای مجازی و ماهواره‌ها استفاده می‌کنند تا به این هدف خود دست پیدا کنند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه بارها در نماز جمعه و مراسم‌های مختلف گفتیم و نسبت به مسئله حجاب تذکر دادیم، خاطرنشان کرد: بر اساس اعتقادمان نباید بپذیریم که معصیت صورت گیرد و عبادت خداوند ترک شود.

ناصری یزدی یکی از معصیت‌ها و آسیب‌هایی که امروز در جامعه ما وجود دارد بدحجابی است که علاوه بر سوق دادن خود فرد به گناه و جهنم، دیگر افراد جامعه را هم به گناه می‌کشاند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد عنوان کرد: علاوه بر بدحجابی مسائلی از جمله شایع شدن فساد و ارتباطات نادرست هم الان در جامعه ما وجود دارد که باید نسبت به رفع آن راهکار داشته باشیم.

وی در ارتباط با نحوه برخورد با این آسیب اجتماعی، خاطرنشان کرد: مهمتر از مسئله حجاب، بحث عفت، پاکدامنی و حیاست که باید در دختران و پسران ما حفظ شود و از بین نرود ولی دشمن به وسیله فضاهای مجازی به دنبال گرفتن عفت و حیا از جوانان ماست و زمانی هم که حیا و عفت از آنها گرفته شود، حجاب کنار می‌رود.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: اصل موضوعی که ما داریم و در اسلام وجود دارد، مسئله امر به معروف و نهی از منکر است، اگر این اصل در جامعه پیاده می‌شد و به درستی آن را عملی می‌کردیم، خیلی از این موارد به وجود نمی‌آمد.

ناصری یزدی بیان کرد: بعضی از مراحل این دو فریضه به دولت‌ها و افرادی بر می‌گردد که صاحب حکم و حاکمیت و قضاوت هستند، برخی مراحل دیگر به جامعه به ویژه انسان‌هایی بر می‌گردد که بیشتر اطلاعات و آگاهی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: اگر ما این امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه پیاده می‌کردیم، خیلی از مسائل حل می‌شد و جامعه به این مشکلاتی که الان دارد دچار هستیم نمی‌شد.

وی یکی از مراحل امر به معروف و نهی از منکر را مربوط به اشخاص دانست و افزود: هر یک از ما وظیفه داریم به صورت آرام و محترمانه به اطرافیان و دوستان خود تذکر دهیم و با نصیحت درست آنها را به سمت رعایت حجاب هدایت کنیم.

امام جمعه یزد گفت: الان فضاهای مجازی در جیب همه ما قرار دارد و کودکان و نوجوانان ما به راحتی با این فضاها در ارتباط هستند و در صورتی هم که بخواهیم به اجبار جلوی آنها را بگیریم، در پستوها به سراغ این فضاها می‌روند.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: در صورتی که امر به معروف و نهی از منکر به صورت صحیح اجرایی شود، از هر 10 موردی حداقل چند مورد نتیجه می‌دهد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد یکی از راهکارهای این موضوع را توجه بیشتر به تربیت دینی دانش‌آموزان دانست و افزود: معلمان باید علم این موضوع را داشته باشند که بتوانند به درستی و متانت اقدام به ترویج مباحث دینی بین افراد جامعه کنند.

وی تصریح کرد: مسئولان فرهنگی لازم است که زمینه‌های لازم را فراهم نمایند تا جامعه به سمت دین‌داری، حجاب، عفت و حیا حفظ تشویق شوند و خودشان مشتاق به رعایت حجاب شوند.

در ارتباط با رعایت حجاب و عفاف و همچنین ضرورت مقابله با بدحجابی در جامعه بارها و بارها در نماز جمعه تذکرات لازم به مردم و مسئولان داده شده، همچنین به مسئلوان گردشگری استان در ارتباط با رعایت حجاب توسط راهنمایان تورهای گردشگری و همچنین نیروهای هتل‌ها و اماکن گردشگری تذکرات جدی و محکم داده شده است.

ناصری یزدی افزود: همچنین به برخی از بانوان استان یزد در راستای ترویج حجاب و عفاف در جامعه چادر از طرف دفتر هدیه دادیم و خواستار رعایت حجاب کامل توسط آنها شدیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: مسئله بدحجابی مربوط به الان جامعه ما نیست و دشمن همیشه در تلاش برای گرفتن حجاب از جامعه ایران بوده و در طول سال‌های پیش از انقلاب افراد زیادی به دلیل مقابله با اقدامات ضد حجاب رژیم طاغوت در زندان‌ها شکنجه می‌شدند.

وی گفت: خود من چند سال در زندان عربستان به دلیل مبارزه با همین اقدامات ضد دین رژیم طاغوت شکنجه می‌شدم و شلاق می‌خوردم، این همه اقدامات برای این بود که در ارزش‌های دینی در جامعه ایران رعایت شود.

انتهای پیام/ ی

احیای امر به معروف و نهی از منکر راهکار رفع مشکل بدحجابی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.