زنجان؛

برداشت محصولات جالیزی در شهرستان طارم

عمليات برداشت محصولات طالبی، خربزه و هندوانه در شهرستان طارم آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مدیر جهاد کشاورزی طارم گفت: در سال زراعی 96-95 این محصولات در مجموع به میزان یکهزارو 550 هکتار از اراضی زراعی شهرستان طارم را به خود اختصاص داده اند.

اسکندری با بیان اینکه پیش بینی می‌شودکه از این سطح، حدود 46 هزار 900 تن محصول برداشت شود افزود: ارزش ریالی این مقدار محصول بیش از 43 میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی ادامه داد:تعداد 1600نفر از بهره برداران این شهرستان، از طریق کشت و کار این محصولات کسب درآمد می‌نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی طارم گفت: هر ساله برداشت محصولات طالبی، خربزه و هندوانه از اواخر تیر ماه شروع شده و تا اواخر شهریور ماه ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: با توجه به کیفیت بالای محصول تولیدی این شهرستان، علاوه بر تامین نیاز شهرستان و استان به سایر استان‌های کشور نیز صادر می‌شود و علاوه بر مصرف تازه خوری، در صنایعی مثل آب میوی گیری نیز مصرف می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی طارم گفت: از جمله اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طارم در خصوص زراعت این محصولات، تامین نهاده، برگزاری کلاس‌های آموزشی، آموزش‌های انفرادی، بازدید‌های کارشناسی و ارائه توصیه‌های فنی و تنظیم بازار می‌باشد.
 
این مقام مسئول ادامه داد: یکی از طرح های مدیریت جهاد کشاورزی طی امسال برای  بهبود تولید این محصولات می باشد که از مزایایی این روش کشت زود رسی،کشت بوته های سالم در مزرعه اصلی و در نتیجه یکنواختی و تراکم مناسب و صرفه جویی در آب می باشد.

اسکندری گفت:ارقام مورد کشت در این شهرستان، در مورد محصول طالبی ارقام آناناسی و آتشی، محصول خربزه رقم مشهدی و هندوانه رقم یو اس می‌توان نام برد.


انتهای پیام/ن
 
شروع برداشت محصولات جالیزی در شهرستان طارم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.