شیراز؛

فراهم کردن زیرساخت‌ برای اشتغال روستائیان

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: اشتغالزایی نقطه به نقطه صنایع کوچک در مناطق روستایی از برنامه های جدید این سازمان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی یزدانی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در بازدید از ۷ شهرک صنعتی در شهرستان سپیدان اظهار کرد: برای اشتغال روستائیان متناسب با ظرفیت و توانمندی‌های هر منطقه طرح هایی ایجاد شده و تقویت نواحی صنعتی در جوار مناطق مستعد روستایی و ایجاد کارگاه‌ها و مجتمع‌های صنفی در دستورکار این سازمان قرار گرفته است .

وی تصریح کرد: ایجاد اشتغال روستائیان علاوه ‌بر درآمدزایی، سبب حفظ روستاها، کاهش مهاجرت روستائیان به شهر‌ها و در نهایت توسعه در مناطق روستایی می‌شود.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به افزایش 2 برابری تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی و صنعتی در راستای طرح رونق تولید ادامه داد: بر اساس تدابیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، امسال نیز بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

یزدانی با اشاره به رسالت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ایجاد زیرساخت هاو نیز ارائه خدمات حمایتی از صنایع مستقر در این شهرک‌ها افزود: امسال مشوق‌های مناسبی در چارچوب تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی برای حمایت از سرمایه گذاران در نظر گرفته شده و برای حمایت‌های بیشتر از سرمایه گذاران، قیمت حق انتفاع و واگذاری زمین در بیش از ۸۰ درصد از شهرک‌های صنعتی کشور افزایش نیافته است.

انتهای پیام/ن

تلاش برای کاهش مهاجرت روستائیان به شهر‌ها

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.