بجنورد؛

تخصیص اعتبار به فاز اول نیروگاه خورشیدی جاجرم

اعتبار تخصیص یافته به فاز اول نیروگاه خورشیدی جاجرم بیش از کل اعتبار جاری استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ علیرضا صبوری مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی در جمع مدیران توزیع برق شهرستان ها و مسئولان واحدهای شرکت گفت: در سفر اخیر وزیر نیرو به استان، کلنگ احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور به زمین زده شد.

علیرضا صبوری افزود: سرمایه گذاران خارجی، برای احداث فاز اول نیروگاه خورشیدی جاجرم، اعتباری بیش از کل بودجه جاری استان، اختصاص خواهند داد.

وی با اشاره به این که این نیروگاه، اولین نمونه با سرمایه گذاری صد درصدی خارجی در کشور است ، افزود: تنها برای فاز اول احداث این نیروگاه، 37 و نیم میلیون یورو معادل 170 میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

صبوری با اشاره به این که کل بودجه جاری استان 160 میلیارد تومان است ، گفت : مبلغ سرمایه گذاری در احداث این نیروگاه تجدید پذیر از موفقیت بزرگ استان و شرکت توزیع برق در جذب سرمایه گذار خارجی حکایت دارد.

وی با بیان این که فاز اول این نیروگاه به ظرفیت 30 مگاوات حداکثر تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید افزود: همچنین، سرمایه گذار سوئیسی طرح، اتمام 10 مگاوات نخست را تا پایان شهریور ماه جاری وعده داده است.

صبوری از تمایل سرمایه گذار برای احداث نیروگاه خورشیدی در استان تا ظرفیت 310 مگاوات خبر داد و گفت: در صورت محقق شدن پروژه در موعد تعیین شده، زمین های مساعد دیگری در اختیار این تیم قرار خواهد گرفت.

وی از رایزنی های موفق شرکت با اداره کل منابع طبیعی استان برای تملک مدت دار زمین در دیگر نواحی استان یاد کرد و گفت: این زمین ها از سوی هیئت های سرمایه گذار از کشورهای مختلف مورد بازدید و موافقت ضمنی قرار گرفته و به محض تکمیل فاز نخست نیروگاه خورشیدی جاجرم، شرایط برای احداث دیگر نیروگاه ها در این زمین ها فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/آ

هزینه 170 میلیارد تومانی برای احداث نیروگاه خورشیدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.