تبریز؛

بصیرت و دشمن شناسی مهم ترین ابزار برای مقابله با ترفند دشمنان

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بصیرت و دشمن شناسی را مهم ترین ابزار برای مقابله با ترفند دشمنان دانست و گفت: تربیت اسلامی دختران و توجه دادن آنها به اهیمت و ارزش حفظ عفت و حیا می تواند مانع رسیدن دشمنان به اهدافشان شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  حجت الاسلام آل هاشم در مراسم افتتاحیه طرح یاوران ولایت بسیج دانش آموزی ویژه دانش آموزان دختر استان، با اشاره به توطئه های مختلف دشمنان علیه جوانان و به ویژه دختران جامعه، گفت: استفاده ابزاری از دختران برای ایجاد تزلزل در بین خانواده ها از جمله بخش های مهم این توطئه هاست.

وی افزود: دشمنان اسلام و انقلاب امروز با ترفندهای مختلف همچون جنگ نرم، تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی تلاش می کنند جوانان و دختران را تبدیل به ابزار شهوانی کرده و جامعه را به ورطه نابودی بکشاند.

آل هاشم، بصیرت و دشمن شناسی را مهم ترین ابزار برای مقابله با ترفند دشمنان دانست و یادآور شد: تربیت اسلامی دختران و توجه دادن آنها به اهیمت و ارزش حفظ عفت و حیا می تواند مانع رسیدن دشمنان به اهدافشان شود.

وی با تاکید بر اینکه بانوان در جامعه اسلامی و انقلابی ایران نقش مهمی و تعین کننده ای دارند، اظهار کرد: آنها این نقش آفرینی را طول تاریخ از خود نشان داده و زنان بزرگی چون حضرت زهرا(س) و زینب کبری(س) از جمله این زنان الگو هستند.

آل هاشم با بیان اینکه نقش آفرینی زن به عنوان مادر و همسر در خانه هیچ منافاتی با نقش آفرینی سیاسی و اجتماعی وی در سطح جامعه ندارد، گفت: بر این اساس بانوان باید دانش سیاسی و بصیرت خود را ارتقا دهند تا بتوانند با تاثیرگذاری خود در جامعه، نسل جوان را از بسیاری از آسیب ها و معضلات آگاه کنند.

وی، نقش بسیج دانش آموزی و آموزش و پرورش در آگاه سازی دختران را موثر خواند و افزود: باید توجه داشت که اگر دختران به خوبی تربیت شوند جامعه از تاثیر این تربیت بهره مند خواهد شد.

امام جمعه تبریز، انس با قرآن را یکی از راهکارهای مهم در کاهش آسیب های اجتماعی و مقابله با جنگ نرم دشمنان دانست و ادامه داد: اگر قرآن در جان و دل انسان نفوذ کند کسی نمی تواند بر انسان حاکم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با بیان اینکه بسیج همواره افق های روشنی را برای انقلاب ترسیم کرده است، گفت: آحاد مختلف جامعه اعم از دانش آموزان و مسئولان همگی مسئول هستیم این نظام را به آیندگان بسپاریم.

جعفر پاشایی افزود: انقلاب و نظام جمهوری اسلامی امانتی از امام راحل و شهدای راه انقلاب و هشت سال دفاع مقدس است و باید در جهت استمرار و حرکت انقلاب به سمت آرمان ها گام برداریم.

وی اظهار کرد: امروز دانش آموزان باید با جهاد علمی و اجتماعی و با برنامه ریزی درست در این راستا حرکت کنند.

طرح یاوران ولایت ویژه فرماندهان واحدهای پیشگام بسیج دانش آموزی ویژه دانش آموزان دختر آذربایجان شرقی در اردوگاه الغدیر به مدت پنج روز آغاز شد.

 

انتهای پیام/ش

 

آغاز طرح یاوران ولایت ویژه فرماندهان واحدهای پیشگام بسیج دانش آموزی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار