بیرجند؛

شرایط اقلیمی استان مستعد وقوع 75 درصد بلایای طبیعی است

مدیرکل دفتر پیشگیری سازمان مدیریت بحران وزارت کشور از مستعد بودن شرایط جغرافیایی خراسان جنوبی برای بروز 75 درصد بلایای طبیعی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ یزدانی، مدیرکل دفتر پیشگیری سازمان مدیریت بحران وزارت کشور در اولین کارگاه آموزشی و تمرینی مدیریت بحران خراسان جنوبی در بیرجند گفت : زلزله و خشکسالی در صدر بلایای طبیعی استان قرار دارد و در سال های گذشته شاهد زلزله های بزرگی بودیم که بعضی از آن ها مدیریت بحران را با مشکل مواجه کرد.


وی افزود : امروزه از مهندسی و نیروهای متخصص در حوزه مدیریت بحران بهره مند هستیم باید از این توان به درستی استفاده کرد.

یزدانی گفت : رعایت قوانین و مقررات در پیشگیری از بحران نقش اساسی دارد و جوامع را از خطر محافظت می کنند.


مدیرکل دفتر پیشگیری سازمان مدیریت بحران وزارت کشور افزود : مهندسان ناظر باید توجه کنند، زیرا سهل انگاری کوچکی در ساخت و سازها ممکن است جان بسیاری را به خطر اندازد، در این صورت آنها را به قاتلانی تبدیل کند که در جان باختن بسیاری از مردم نقش اساسی داشته اند.


وی بیان کرد: هنگام وقوع زلزله حتی بیمارستان ها که دولت متولی آن است دچار آسیب می شود بدون شک نشان از ضعف مدیریت در ساخت و سازها دارد در حالی که باید در نظر داشته باشیم که ضوابط و مقررات را بر خواسته های فردی خود مقدم قرار دهیم.

 

همچنین میر جلیلی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ، افزود: از 34 حادثه شناخته شده در ایران 27 مورد تاکنون در استان اتفاق افتاد، که نیازمند مدیریت و استفاده از فناوری های نوین در مواقع بحرانی است.


وی ، با بیان اینکه هر 10 سال شاهد زلزله مخرب بالای 6 ریشتر در خراسان جنوبی هستیم، عنوان کرد: برخی زلزله ها مشهود نیست، در سال گذشته ، 980 زلزله و از ابتدای سال 96 تاکنون، 290 مورد زلزله در استان ثبت شد که نشان از موقعیت بحرانی خراسان جنوبی دارد.


میر جلیلی اهداف برگزاری کارگاه را همفکری و هم افزایی در راستای مدیریت بحران و کار گروهی و تیمی بیان کرد و افزود: شرکت کنندگان در کارگاه روش صحیح و تخصصی مدیریت بحران را بررسی می کنند.
انتهای پیام/ک

 وجود مهندسی و نیروی انسانی متخصص برای مقابله با بحران 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار