رحیم صفوی در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛

حمایت‌ معنوی از خانواده‌ شهدا مهم‌تر از حمایت‌ مادی است

مشاور رهبر انقلاب در امور نظامی گفت: با مراسماتی نظیر یادواره‌های شهدا، ملت حمایت خود از خانواده شهدا را اعلام می کنند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرلشکر رحیم صفوی مشاور فرماندهی معظم کل قوا در امور نظامی در حاشیه مراسم یادواره شهید شوشتری و شهدای وحدت، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری چنین مراسم هایی در معرفی شخصیت شهدا تاثیر فراوانی دارد.

 مشاور فرماندهی معظم کل قوا در امور نظامی با بیان این که چنین مراسم هایی باعث معرفی فکر، رفتار و اندیشه و عملکرد شهدا می شود، ادامه داد: معرفی شهدا به عنوان الگویی برای جوانان ما که جنگ را ندیده اند وظیفه اصلی همه است.

 وی تصریح کرد: با برگزاری این مراسم ها ملت حمایت خود از خانواده و فرزندان شهدا را اعلام می کنند که این حمایت معنوی مهم تر از حمایت مادی است به خصوص در شرایط فعلی که فرزندان شهدا بزرگ شده اند چرا که باعث تقویت روحیه آنها می شود.

 مشاور فرماندهی معظم کل قوا در امور نظامی ادامه داد: این گونه مراسم ها باعث تکریم مردم از پدرها و مادرهای شهدا می شود. توصیه من به جوانان کشور این است که کتاب های زندگی نامه شهدا را مطالعه کنند.

 وی افزود: کتاب های مناسبی درباره دوران دفاع مقدس نگاشته شده که جوانان باید آنها را مطالعه کنند. توصیه من به دانشجویان نیز این است که در دانشگاه ها واحد درسی که درباره دفاع مقدس وجود دارد را با دقت پشت سر بگذارند تا با مقداری از حماسه ملت و رمز پایداری و پیشرفت ایران آشنا شوند.

 سرلشکر صفوی در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: این رموز که ایران را به یک قدرت منطقه ای بدل کرده به خاطر خون شهدا است.

 وی در ادامه با اظهار تاسف نسبت به اینکه برخی سیاسیون عظمت مردم ایران را درک نمی کنند، تاکید کرد: شهید شوشتری عظمت ملت ایران را درک کرده بود اما برخی سیاسیون این را درک نمی کنند؛ به همین خاطر باید نسبت به این موضوع که چرا آنها عظمت مردم کشورمان را درک نمی کنند، تاسف خورد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: اینکه نمی دانند فرزندان این ملت کار دارند یا نه؛ اینکه مردم جامعه چگونه امورات خود را می گذرانند؛ اینکه مردم به علت مشکلات موجود مغازه های شان را تعطیل می کنند و کارخانه ها و تولیدی های کوچک و بزرگ تعطیل می شوند و مالیات های زیادی گرفته می شود؛ باعث شده تا اوضاع جامعه به گونه دیگری شود.

وی تصریح کرد: شهید شوشتری فرمانده‌ای جامع، مردم‌دار، مردم یار و انسانی مطلوب و پاسداری در طراز انقلاب اسلامی و سربازی از سربازان امام زمان(عج) بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار