ساری؛

ممنوعیت شنا در دریای مازندران با مواج شدن دریا

شنا در دریای مازندران به علت مواج بودن از امروز دوشنبه ۲ مرداد ماه تا چهارشنبه ممنوع شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی‌اصغر احمدی مدیرکل دفتر مدیریت بحران مازندران گفت: با شمالی شدن جریان‌های هوایی و وزش باد‌های شدید شمالی در فراساحل و نسبتا شدید در مناطق نزدیک به ساحل و سواحل از نیمه شب دیشب دریا مواج شد.


وی به هم استانی ها، مسافران و گردشگران توصیه کرد با توجه به پیش بینی بارش‌های رگباری و رعد و برق در دامنه‌ها و ارتفاعات از برپایی چادر، چرای دام و تردد در مسیل‌ها، ارتفاعات و فضا‌های باز خودداری شود.


احمدی با بیان اینکه از قایقرانی، شنا و ورزش‌های آبی در هنگام مواج و طوفانی بودن دریا پرهیز شود گفت: کشاورزان، مسافران و رهگذران از روشن کردن آتش در عرصه‌های منابع طبیعی، مراتع، مزارع و باغ‌ها جدا خودداری کنند.


مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران افزود: ناجیان غریق، مدیران طرح‌های دریا، هیات نجات غریق، هلال احمر، دریابانی، فرمانداران شهرستان‌های ساحلی، فعالان گردشگری، دستگاه‌های اجرایی مرتبط و نیرو‌های امدادی و خدماتی همزمان با آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی را داشته باشند.


وی گفت: هوای استان برای روز‌های دوشنبه و سه شنبه (دوم و سوم مردادماه) سه تا پنج درجه خنک‌تر می‌شود.


سلطانی رییس اداره هواشناسی دریایی مازندران با بیان اینکه شدت وزش باد در فراساحل تا ۲۰ متر بر ثانیه برابر با ۷۰ کیلومتر در ساعت و در مناطق نزدیک به ساحل و سواحل تا ۱۵ متر بر ثانیه برابر با ۵۵ کیلومتر در ساعت خواهد رسید افزود: ارتفاع موج در فراساحل تا ۵/۲ متر، نزدیک به ساحل تا ۲ متر و در مناطق ساحلی تا ۵/۱ متر می‌رسد.


انتهای پیام/آ


شنا در دریای مازندران ممنوع شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.