بندرعباس؛

صادرات بیش از دو میلیارد دلار کالای غیر نفتی

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت:از ابتدای سال تا کنون بیش از دو میلیارد دلار کالاهای غیرنفتی از گمرکات استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان در سومین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان گفت: این کالاها از تولیدات و محصولات سراسر کشور بوده است.

وی افزود: سهم کالاهای تولید و فراوری شده هرمزگان برای صادرات غیر نفتی امسال یک میلیارد و 552 میلیون دلار تعیین شده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: 18 مرداد امسال هیئت تجاری و اقتصادی کشور عمان به بندر جاسک سفر می کنند و در این بازدید، ظرفیت ها و توانایی استان و کشور به ویژه در صنایع غذایی و محصولات کشاورزی ارائه می شود.

قاسمی افزود: بندر تیاب میناب نیز امسال توانایی صادرات خرما به کشور هندوستان را پیدا می کند و اکنون دستگاه های مختلف مشغول فراهم کردن زمینه این صادرات از اسکله بندرتیاب هستند.

استاندار هرمزگان نیز در این جلسه گفت: برای توسعه کشور راهی بجز توسعه صادرات غیرنفتی نیست و این از سیاست های برنامه ششم توسعه است.

جاسم جادری افزود: سفر به ایتالیا به دنبال دعوت استاندار پویالی ایتالیا و تایید این سفر در کمیسون نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت بود و این سفر دستاورد های خوبی برای استان داشت.

وی گفت: انعقاد قرارد داد ایجاد نیروگاه خورشیدی از سوی بخش خصوصی ایتالیا، تفاهم تبادل دانش و فناوری در صنایع کوچک و دانشگاه های دو استان، بررسی زمینه ایجاد بازار عرضه محصولات هرمزگان در ایتالیا و سفر هیئت ایتالیایی به هرمزگان در مهر ماه، از دستاورد های این سفر بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این نشست گفت: تفاهم های خوبی با ایتالیایی ها برای فعالیت های باستان شناسی و گردشگری امضا شد که می تواند به معرفی بهتر ظرفیت های گردشگری استان کمک کند زیرا ایتالیا در این عرصه ها توانایی های بالایی دارد.

انتهای پیام/ف

توسعه صادرات راهی برای توسعه کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار