اهواز؛

آغاز برداشت خرما در ماهشهر

مدیر جهاد کشاورزی ماهشهرگفت: برداشت خارک و خرما آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود از این شهرستان 7 هزار تن محصول خرمابرداشت شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمیدرضا رشیدی، مدیر جهاد کشاورزی ماهشهراظهار کرد: برداشت خارک یک هفته پیش شروع شد و تا یک هفته دیگر ادامه دارد و بعد از آن برداشت رطب شروع می‌شود. برداشت خرما نیز بعد از خارک و رطب آغاز خواهد شد.

وی با بیان این‌که 2 هزار هکتار سطح زیر کشت نخیلات است، افزود: از این سطح زیر کشت 1700 هکتار مثمر و 300 هکتار نهال هستند.

رشیدی ادامه داد: یک هزار و 600 هکتار از سطوح زیر کشت خرما به رقم استعمران اختصاص دارد که به خارج از کشور صادر خواهد شد و 100 هکتار از نخیلات به صورت خارک و رطب برداشت می‌شوند و در داخل کشور به فروش می‌رسند.

وی با اشاره به این‌که 90 درصد محصول خرمای شهرستان استعمران است، عنوان کرد: در شهرستان ماهشهر 10 درصد تولید خرما به سایر ارقام مانند برحی، گنطار و بریم اختصاص دارد و پیش‌بینی ما این است سطح برداشت شهرستان 7 هزار تن خرما باشد.

مدیر جهاد کشاورزی ماهشهرگفت: محصول خرمای شهرستان ماهشهر کیفیت بالایی دارد و میزان تولید در مقایسه با سال گذشته تغییری نداشته است.

وی تصریح کرد: کشاورزان این شهرستان از صندوق بیمه بابت پرداختی‌های خسارات، ناراضی هستند و هنوز هیچ‌گونه تعیین تکلیفی در خصوص رسیدگی به مشکلات بیمه‌ای کشاورزان صورت نگرفته است. با توجه به این‌که شهرستان ما در تولید خرما جزو شش شهرستان اول است، پس باید به مشکلات کشاورزان در اسرع وقت رسیدگی شود.


انتهای پیام/م

خرمای ماهشهر در راه بازار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.