رشت؛

موتورسوارها بیشترین آمار تلفات تصادف های جاده های گیلان

افزایش استفاده از موتورسیکلت در روستاها خطر آفرین است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛سرهنگ حسین محمدپور رییس پلیس راه گیلان با تاکید بر اینکه موتورسیکلت ها و افزایش استفاده از این وسیله در روستاها خطرآفرین است، گفت: دهیاری ها با تشویق روستاییان به اجرای قانون،می‌توانند نقش برجسته‌ای در ساماندهی به مشکلات انتظامی و ترافیکی داشته باشند.


وی در همایش تخصصی انتظامی ترافیکی دهیاران استان با بیان اینکه حداقل نیمی از راه‌های استان گیلان روستایی هستند، افزود: دهیاران با همکاری مستقیم با پلیس می‌توانند تاثیر زیادی در کنترل تصادفات جاده‌ای داشته باشند.


رییس پلیس راه گیلان گفت:‌روستاهایی که بیشترین آمار تصادف در آنها رقم خورده است، از اولویت های پلیس برای آموزش بیشتر هستند.


سرهنگ محمدپور با بیان اینکه گسترش موتورسیکلت ها و افزایش استفاده از این وسیله در روستاها خطرآفرین است، افزود:پس از موتورسوارها، عابران پیاده بیشترین آمار تلفات تصادف های جاده های استان را به خودشان اختصاص داده اند.


وی دهیارها را زبان گویای پلیس دانست و گفت:‌این قشر باید از نفوذ کلام‌شان برای دعوت قشر روستایی به رعایت قوانین استفاده کنند.


رییس پلیس راه گیلان احداث پل در نقاط حادثه‌خیز روستایی را یکی از اهداف جدی تعامل پلیس با دهیاری ها برشمرد و افزود: اهداف پلیس و دهیاری ها برای به حداقل رساندن آمار تصادف ها در استان مشترک است.


سرهنگ حسین محمدپور با بیان اینکه امروز دیگر صرف اعمال قانون به تنهایی برای برخورد با جرایم پاسخگو نیست، گفت:‌ باید بستری فراهم شود تا مردم به این نتیجه برسند که رعایت قوانین هم به سود خودشان و هم به سود جامعه است.


وی با برجسته دانستن نقش دهیارها به عنوان نماینده حاکمیت در روستاها، گفت: انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع جرایم در روستاها، یکی از وظایف مهم دهیاری ها در سطح کشور است.


رییس پلیس راه گیلان با اشاره به اینکه حوادث رانندگی، چهارمین عامل مرگ و میر در کشور است، افزود: ‌ایران نهمین کشور دنیا در زمینه تعداد حوادث رانندگی به شمار می رود.


سرهنگ حسین محمدپور با تاکید بر اینکه پلیس گیلان در سه سال گذشته بیشترین کاهش آمار تلفات حوادث رانندگی روستایی را داشته است، تصریح کرد: گیلان در این زمینه رتبه برتر کشور را به دست آورده است. 

 

انتهای پیام/ش.م

موتور سواران در صدر آمار تلفات تصادف های جاده ای گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.