کاهش صادرات نفت عربستان به آمریکا به پایین‌ترین سطح در ۷ سال اخیر

حجم صادرات نفت عربستان به آمریکا به پایین‌ترین سطح خود در ۷ سال گذشته رسید.

کاهش حجم صادرات نفت عربستان به آمریکا به پایین‌ترین سطح در ۷ سال اخیربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ آمار‌های منتشر شده از سوی سازمان اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) حاکی از آن است که واردات نفت آمریکا از عربستان تا هفته منتهی به ۱۴ ژوئیه با رسیدن به ۵۲۴ هزار بشکه در روز به پایین‌ترین سطح خود طی ۷ سال گذشته رسیده است.

بر اساس گزارش این سازمان، از ابتدای ماه ژوئن کاهش قابل ملاحظه‌ای در حجم صادرات نفت عربستان به آمریکا صورت گرفته است. میانگین واردات نفت از عربستان طی شش هفته گذشته با کاهش ۳۴ درصدی به ۴۵۰ هزار بشکه در روز رسیده است. همچنین اطلاعات بدست آمده از ردیابی تانکر‌های نفتی نشان می‌دهد کاهش صادرات نفت عربستان به آمریکا از اواسط ماه آوریل کلید خورده است.

عربستان سعودی یکی از تقویت کننده‌های اصلی ذخایر نفتی آمریکا محسوب می‌شود. کاهش صادرات نفت این کشور به آمریکا می‌تواند نخستین اقدام در جهت جلوگیری از سرریز شدن ذخایر نفتی آمریکا و کاهش بهای نفت باشد.

بر اساس آمار‌های موسسه جودی که چندی پیش منتشر شد حجم صادرات نفت عربستان به شش میلیون و ۹۲۴ هزار بشکه در ماه مه و میزان ذخایر نفت خام این کشور در همین ماه به ۲۵۸ میلیون و ۸۰۳ هزار بشکه کاهش یافته است.

انتهای پیام/

صادرات نفت عربستان به آمریکا کاهش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار