ساری؛

اجرای طرح غربالگری اختلالات چشمی برای ۱۳۰ نفر از مددجویان

طرح غربالگری اختلالات چشم برای ۱۳۰ نفر از مددجویان شهرستان رامسر سه ماهه گذشته اجرا شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، پرویز سرایی مدیر کمیته امداد رامسر گفت: طرح بینایی سنجی و غربالگری چشم با هدف کنترل و پیشگیری از ابتلای مددجویان به بیماری‌های چشمی که معمولا در سنین بالا نفوذ می‌کند، اجرا می‌شود.


وی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح ۲۷ میلیون و ۹۹۹ هزار ریال هزینه شده است، افزود: مددجویانی که ازناحیه چشم دچار مشکل شدند، شناسایی و مداوا قرارگرفتند و ۱۲ نفر از آنان با تجویز عینک و با هزینه کمیته امداد درمان شدند.


مدیر کمیته امداد رامسر با بیان اینکه طرح بینایی سنجی و غربالگری چشم با هدف کنترل و پیشگیری از ابتلای مددجویان به بیماری‌های چشمی که معمولا در سنین بالا نفوذ می‌کند، اجرا می‌شود، گفت: تاکنون برنامه‌های بهداشتی و خدماتی شامل احداث سرویس‌های بهداشتی، توزیع سبدکالا، برگزاری دوره‌های آموزش بهداشت و انجام معاینات پزشکی هم به مددجویان تحت حمایت ارائه شده است.


پرویز سرایی با اشاره به دیگر خدمات انجام شده دربخش بهداشت و درمان افزود: به ۱۳۳ نفر از کودکان دچار سوء تغذیه کمتر ازشش سال، سبد غذایی به ارزش ۹۶ میلیون و ۴۸۴ هزار ریال طی سه ماهه امسال داده شد.


وی گفت: کمیته امداد برای جلب همکاری خیران وکمک به درمان کودکان نیازمند کمتر از شش سال دچار سوء تغذیه، طرح همسفره را در دست اجرا دارد.


سرایی افزود: دیگر خدمات واحد درمان کمیته امداد به مددجویان تحت حمایت شامل پرداخت هزینه خدمات درمانی ویژه شامل پرداخت فرانشیز، هزینه سفر و اقامت، تفاوت تعرفه، تهیه لوازم و تجهیزات پزشکی مورد نیاز، لوازم و تجهیزات توانبخشی است.


انتهای پیام/آ


خدمات چشم پزشکی به مددجویان رامسری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار