دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

نقشه تقسیمات کشوری نیازمند بازنگری است

نقشه تقسیمات کشوری در استان‌ها نیازمند اصلاح است، چراکه در این تقسیمات حوزه پیاده‌سازی به خوبی رعایت نشده و اختلافاتی را در پی داشته است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی‌نیارکیدادستان عمومی و انقلاب قزوین صبح امروز در نشست شورای حقوق بیت‌المال اظهار داشت: شورای حفظ حقوق بیت‌المال با هدف صیانت از این منابع و مقابله با متخلفان تشکیل شده و فعالیت می‌کند.

وی بیان کرد: شناسایی اختلافات مرزی در اراضی از وظایف شورای حفظ حقوق بیت‌المال بوده که در استان قزوین این مسئله در چند نقطه رخ داده و باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود تا شاهد تعرض به منابع طبیعی نباشیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به اهمیت حفاظت از منابع طبیعی عنوان کرد: اداره ثبت اسناد و املاک و همچنین اداره منابع طبیعی اقدامات جدی در حوزه حفاظت از منابع انجام می‌دهند که دستگاه‌های اجرایی باید همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

صادقی‌نیارکی گفت: نقشه تقسیمات کشوری در استان‌ها نیازمند اصلاح بوده چراکه در این تقسیمات حوزه پیاده‌سازی به خوبی رعایت نشده که اختلافاتی را به وجود آورده که نیازمند بررسی است.

وی افزود: در نقشه تقسیمات کشوری بخشی از اراضی استان قزوین در حوزه استان همدان بوده که باید اصلاح شود.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین ادامه داد: در زمینه صلاحیت ارائه خدمات شهری و همچنین قوانین دادگاهی از تقسیمات کشوری تبعیت می‌شود که بر همین اساس ملاک و معیار در صلاحیت‌ها تقسیمات کشوری است.

صادقی نیارکی بیان کرد: خط مرزی در نقشه تقسیمات کشوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده که تمام دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به این مهم اهتمام داشته و حساس باشند.

انتهای پیام/پ

خط مرزی در نقشه تقسیمات کشوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.