با حضور غلامعلی حداد عادل؛

مراسم تقدیر از بانوی شاعر انقلابی برگزار شد

سی و هفتمین مراسم شب شاعر با حضور غلامعلی حداد عادل و با تقدیر از سیمین دخت وحیدی در سازمان اوج برگزار شد.

مراسم تجلیل از سیمین دخت وحیدی بانوی شاعر انقلابی برگزار شدبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همزمان با آغاز هفته کرامت، سی و هفتمین مراسم شب شاعر با حضور غلامعلی حداد عادل، محسن مومنی شریف، محمدرضا سنگری، رضا اسماعیلی، حسین اسرافیلی و شاعران انقلابی و با تقدیر از سیمین دخت وحیدی در سازمان اوج برگزار شد.

سودابه امینی نویسنده در ابتدای مراسم، یادداشتی در خصوص واکاوای شعر انقلابی خواند و به اشعار انقلابی سیمین دخت وحیدی اشاره کرد.

سپس حداد عادل ضمن خیر مقدم به حضار، در خصوص جایگاه زن در هنر به خصوص در عرصه شعر گفت: درست است که هنر جنسیت نمی‌شناسد، اما در آثار هنری احساسات زنانه به خوبی نمایان می‌شود. احساسات زنانه در روح شعر بیشتر دمیده می‌شود.

وی ادامه داد: چه در گذشته و چه امروز، ما بانوان شاعره بسیاری را داریم که نه تنها افتخار شعر فارسی هستند؛ بلکه جزو شاعران بزرگ ایران محسوب می‌شوند.

حداد عادل با اشاره به حضور خود در رادیو در روزهای پس از انقلاب اسلامی اظهار داشت: در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به نیازی که در فضای شعر داشتیم، با محدودیت روبرو بودیم. خوب به یاد دارم که در آن دوران وقتی در رادیو نویسندگی می‌کردم شعر‌های خانم وحیدی زبانزد بود. می توانستیم با اعتماد و اطمینان کامل شعرهای ایشان را بخوانیم.

در ادامه مراسم، عارفه دهقانی با بیان خاطره‌ای از سیمین دخت وحیدی بیان کرد: من از نوجوانی شعر گفتن را شروع کردم. به یاد دارم آن زمان هر شب، با استاد در ارتباط بودم و او همیشه با روی گشاده در کنارم بود.

وی افزود: هیچ وقت زحمات استاد وحیدی را فراموش نمی‌کنم. این شاعر متعهد هر سال که در مراسم دیدار شاعران با رهبری حضور دارد، وقت خود را بدون هیچ منتی در اختیار جوانان قرار می‌دهد.

دهقانی در پایان صحبت هایش، کتاب خود را به این بانوی شاعره انقلابی تقدیم کرد.

گفتنی است؛ نفیسه سادات موسوی، سارا عرفانی، فریبا یوسفی، اعظم سعادتمند، افسانه غیاثوند، سودابه امینی، فاطمه طارمی، منصوره اسحاق، نغمه نظامی، مریم کرباسی، فاطمه نانی‌زاد، عالیه مهرابی، عارفه دهقانی و ... از جمله بانوان شاعر و نویسنده‌ای بودند که آثار خود را به سیمین‌دخت وحیدی تقدیم کردند.

گفتنی است، در پایان این مراسم، از شاعران انقلابی و همچنین سیمین دخت وحیدی تقدیر به عمل آمد.

 

انتهای پیام/

 

مراسم تقدیر از سیمین دخت وحیدی برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار