ساری،

دستگیری شکارچی کل وحشی در چالوس

ماموران ‌حفاظت محیط زیست چالوس شکارچی متخلف را به همراه‌ مقداری گوشت کل وحشی دستگیر کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، روابط عمومی حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد: براساس گزارش دریافتی  مبنی بر شکار یک راس کل وحشی در منطقه حفاظت شده چهارباغ روستای دلیر، ماموران  اجرایی حفاظت محیط زیست شهرستان‌های چالوس و کلاردشت پس از تحقیق و بررسی و دریافت مجوز قضایی با همکاری کلانتری مرزن آباد به روستای دلیر اعزام شدند.

هنگام بازدید از منزل متخلف یکی از اعضای خانواده شکارچی متخلف از پنجره منزل همراه با پلاستیک بود، اقدام به فرار کرد و آن را به باغ بالادست منزل منتقل کرد که از دید ماموران یگان حفاظت اداره پنهان نماند و در یک اقدام سریع  خود را به محوطه باغ رسانده و به جستجوی پلاستیک مورد نظر پرداختند.

در نهایت پس از مدتی جستجو مقداری گوشت شکار مربوط به لاشه یک راس کل وحشی را که درون پلاستیک بود را در تنه یکی از درختان باغ کشف و ضبط کردند.

پس از بازجویی اولیه ماموران حفاظت محیط زیست، شکارچی متخلف گوشت کشف شده را متعلق به لاشه یک راس کل وحشی ۷ سال اعلام کرد و به سر بریدن شکار اعتراف نمود.

متخلف پس از دستگیری با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

کل وحشی از جانوران حمایت شده است و براساس مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست، جرایم نقدی قابل پراخت برای ضرر و زیان هر راس کل بز وحشی ۱۰۰ میلیون ریال است.

انتهای پیام/ م
شکارچی کل وحشی در دام قانون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار