سبک زندگی نامناسب بوشهری ها زنگ خطری برای سلامتی آنها است

بوشهر- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: کم‌تحرکی و سبک زندگی نامناسب در استان بوشهر زنگ خطری برای سلامت است.

سبک زندگی نامناسب بوشهری ها زنگ خطری برای سلامتی آنها استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علیرضا رئیسی صبح چهارشنبه در جمع فعالین اجتماعی شهر بوشهر اظهار داشت: اگر یک موضوع برای مطالبه گری در میان مردم و فعالین اجتماعی مطرح باشد آن موضوع پیوست سلامت صنایع استان بوشهر است.

وی بابیان ضرورت توجه به‌سلامت عمومی گفت: با اجرای پیوست سلامت صنایع در استان می‌توانیم کیفیت سلامت جامعه را همگام با توسعه صنعت پیش برد.

وی با تشریح بخش‌هایی از برنامه ششم توسعه گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت عدالت در دسترسی خدمات درمانی بیشتر شد اما تأمین منابع مالی طرح بر اساس برنامه پیش‌بینی‌شده پیش نرفت بااین‌وجود در برنامه ششم توسعه منابع پایدار پیش‌بینی‌شده با جدیّت پیگیری می‌شود تا با عملیاتی شدن آن شاهد افزایش کیفیت خدمات و ترغیب پزشکان به ماندگاری در مناطق محروم شویم.

رئیسی افزود: پیگیری سیاست‌های بهداشتی استان نباید از طرف مردم به فراموشی سپرده شود.

وی با تقدیر از حرکت فعالین اجتماعی در استان گفت: ازجمله مشکلات استان دیدگاه ما به مطالبه گری است و خوشبختانه نگاه مطالبه‌گرانه مردم و حرکت فعالین اجتماعی به شکلی پیش می‌رود که نشان از به بلوغ رسیدن این حرکت در جامعه می‌دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: وزارت بهداشت و درمان تنها متولی ۲۵ درصد از مؤلفه‌های مؤثر بر سلامت است چراکه برخی مأموریت‌ها بین سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف تقسیم و تبیین وظایف شده است. برای ورود به برخی موارد نظیر برخورد با اغذیه‌فروشی‌های سیار و یا شناگاه آلوده اختیار دانشگاه تنها در حوزه اخطار و اعلام به سایر دستگاه‌های متولی است.

وی بابیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی برای ورود به برخی موضوع‌ها نیازمند اخذ مجوز از ضابط قضایی است خاطرنشان کرد: تنها در مراکزی می‌توانیم اقدام به تذکر و تعطیلی کنیم که دارای مجوز کسب باشد.

رئیسی با انتقاد از وجود سبک نامناسب زندگی و کم‌تحرکی مردم گفت: متأسفانه شاهد ترویج سبک نامناسب زندگی و افزایش کم‌تحرکی در میان مردم استان بوشهر هستیم و این زنگ خطری برای سلامت مردم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: سامانه تلفنی ۱۹۰ برای پیگیری و ثبت شکایات مردم از تخلفات پزشکی در دسترس عموم قرار دارد و درحالی‌که موظف به حفظ حرمت و صیانت از جامه سفید پزشکی هستیم اما تخلفات را با جدیّت پیگیری می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری شهروندان زمینه‌ساز اصلی در کاهش تخلفات پزشکی است.

علیرضا رئیسی درباره طرح‌های بهداشت دهان و دندان در استان و کشور گفت: طرح وارنیش فلوراید یکی از طرح‌های بسیار مهم در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های دهان و دندان است.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.