اتباع بیگانه عامل بالا رفتن قیمت اجاره‌بها دریزد

رشد 10 درصدی اجاره‌بها در یزد

نمایندگان مجلس برای ساماندهی اجاره بها دست به کار شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حسن ذوالفقاری نائب رئیس اتحادیه مشاورین املاک یزد تنها راه‌حل این موضوع را ارائه طرحی کارشناسی شده توسط نمایندگان مجلس دانست و اظهار داشت: اگر دستورالعمل قانونی در خصوص نرخ اجاره‌بها وجود داشته باشد می‌توان به سروسامان دادن اجاره‌بها و واقعی شدن قیمت‌ها امیدوار بود.

 ذوالفقاری با اعلام رشد 10 درصدی اجاره‌بها در سال جاری گفت: در تعیین قیمت اجاره‌بها مالکان حرف آخر را می‌زنند و مشاورین املاک نمی‌توانند در این زمینه دخالتی داشته باشند.

وی گفت: اتحادیه‌های صنفی تنها مجری بوده و کمیسیون نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت است که متولی تصمیم‌گیری در این‌گونه امور به‌حساب می‌آید.

وی با ابراز تأسف از نابسامانی مبالغ اجاره‌بها در یزد گفت: متأسفانه علی‌رغم تلاش دستگاه‌های مختلف هیچ اقدامی برای ساماندهی و تعیین نرخ اجاره‌بها صورت نگرفته است.

نائب رئیس اتحادیه مشاورین املاک یزد تنها راه‌حل این موضوع را ارائه طرحی کارشناسی شده توسط نمایندگان مجلس دانست و اظهار داشت: اگر دستورالعمل قانونی در خصوص نرخ اجاره‌بها وجود داشته باشد می‌توان به سروسامان دادن اجاره‌بها و واقعی شدن قیمت‌ها امیدوار بود و بر همین اساس نمایندگان مجلس باید برای ساماندهی اجاره بها دست به کار شوند.

وی یکی از عوامل بالا رفتن قیمت اجاره‌بها را اتباع بیگانه غیرمجاز دانست و گفت: این افراد به دلیل اینکه نمی‌توانند برای انجام معامله به مشاورین املاک مراجعه کنند از طریق برخی افراد واسطه مبادرت به اجاره منزل کرده و چون حضور آن‌ها غیرمجاز است برای جلب رضایت صاحب‌خانه حاضر به پرداخت هر قیمتی می‌شوند.

ذوالفقاری در خصوص نظارت بر منازل مجردی هم گفت: افراد مجرد باید در زمان اجاره منزلی پدر یا مادر و یا شخص معتبری را معرفی کرده و پای قرا داد آن‌ها را امضا کند.

نائب رئیس اتحادیه مشاورین املاک یزد در پایان به مردم توصیه کرد برای اجاره یا خریدوفروش املاک حتماً به مشاورین معتمد دارای پروانه کسب مراجعه کنند.

انتهای پیام/ی

واقعی شدن قیمت‌های  اجاره‌بها  دریزد با طرحی کارشناسی شده توسط نمایندگان مجلس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار