منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر افتتاح شد

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از افتتاح منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر خبر داد و گفت: این منطقه ویژه دارای ۳هزار و ۹۰۰ هکتار مساحت است.

منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر افتتاح شدبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی یزدانی شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر با بیان اینکه این منطقه ویژه دارای ظرفیت‌های مهمی است اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر در شهرستان دیلم به مساحت 3 هزار و 900 هکتار به بهره‌برداری رسید که از مزیت‌های مهمی در حوزه تامین خوراک صنایع پتروشیمی و پایین دستی و زیرساختی برخوردار است.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر یکی از 9 منطقه ویژه اقتصادی کشور است که در عرصه صنایع کوچک و پتروشیمی فعالیت می‌کند گفت: از 3 هزار و 900 هکتار مساحت این منطقه ویژه، 1800 هکتار آن مطالعه زیست محیطی انجام شده و 2100 هکتار دیگر نیز در حال مطالعات زیست محیطی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در اجرای پروژه‌های پتروشیمی به مسائل زیست محیطی در منطقه ویژه شمال استان بوشهر توجه جدی شده خاطرنشان کرد: 400 هکتار از اراضی یاد شده دارای امکانات زیر بنایی آب، برق و تلفن است که طراحی لازم برای اجرای پروژه‌های صنایع پتروشیمی انجام شده است.

یزدانی از اجرای پروژه‌های مجتمع پتروشیمی در فاز نخست این منطقه ویژه اقتصادی خبرداد و گفت: عملیات اجرایی 5 مجتمع پتروشیمی در 100 هکتارمنطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر آغاز شد.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر در سال 1389 مصوب مجلس شورای اسلامی شد افزود: عملیات اجرایی و زیر بنایی در این منطقه ویژه از سال 1393 آغاز که با استقبال مردم خونگرم شهرستان دیلم مواجه شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد دلاری در منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر تصریح کرد: 10 جواز تاسسیس برای ساخت مجتمع پتروشیمی در این منطقه ویژه صادر شده که 5 پروژه آن با سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد دلار اجرایی شده است.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.