یاسوج؛

جذب 4هزار و 700 حامی برای استان کهگیلویه وبویراحمد

رئیس کمیته امداد کشورگفت: 4 هزار و 700 حامی برای استان کهگیلویه وبویراحمد جذب شده و بیش از 99 درصد این خیرین غیر بومی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ رئیس کمیته امداد کشور در شورای پرسنل کمیته امداد شهرستان گفت: درآمدهای حاصله در هر استان در همان منطقه هزینه می‌شود و قابل جابجایی نیست و بخش عمده درآمدهای حاصله از کمک دولت برای پرداخت مستمری مددجویان است که مستقیم به حساب آنها واریز می‌شود.

پرویز فتاح به چند برابر شدن مستمری مددجویان اشاره کرد و افزود: این طرح با حمایت و همکاری دولت و مجلس اجرا شد.

وی گفت: صندوق قرض‌الحسنه ولایت با مجوز رهبر انقلاب راه‌اندازی شده و کمک‌های خوبی در بحث پرداخت وام انجام شده است.

فتاح به رشد 87 درصدی بودجه کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه طی سال‌های اخیر تحقق بودجه این نهاد 100 درصدی بوده است امید به تخصیص این اعتبارات بالا است.

وی گفت: امسال بیش از 4 هزار و 700 حامی برای استان کهگیلویه وبویراحمد جذب شده که بیش از 99 درصد این خیرین غیر بومی هستند.

فتاح با بیان اینکه سال گذشته 300 میلیارد تومان وام از کمیته امداد پرداخت شده، افزود: امسال این میزان به افزایش سه برابری به یکهزار میلیارد تومان افزایش می یابد.

نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، لنده، بهمئی و چرام هم گفت: ظرفیت‌های خوبی در چهار شهرستان کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی وجود دارد که بدون استفاده رها شده است.

عدل هاشمی‌پور افزود: تعداد کل افراد تحت تکفل کمیته امداد امام خمینی استان 70 هزار و 382 نفر از هستند که از این تعداد 37 هزار و 989 نفر یعنی 54 درصد مربوط به چهار شهرستان حوزه انتخابیه است.

وی گفت: از مجموع 60 هزار و 75 نفر ایتام زیر 18 سال استان 30 هزار و 86 نفر در چهار شهرستان کهگیلویه، لنده،چرام و بهمئی قرار دارند.

نماینده کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده بیان کرد: تعداد کل مجتمع های فرهنگی استان 5 مجتمع بوده که از این تعداد 4 مجتمع به خوزه انتخابیه چهار شهرستان اختصاص دارد.

وی گفت: تعداد 201 بیمار زمین گیر در حوزه انتخابیه هستند که به مساعدت ویژه نیازدارند همچنین 986 دانشجوی فارغ التحصیل و 5 هزار و 792 دانش آموز نیازمند در چهار شهرستان وجود دارند که لازم است حمایت شوند.

نماینده مردم کهگیلویه افزود: 479 خانوار در چهار شهرستان نیاز مبرم به احداث مسکن دارند، دو هزار و 410 خانوار در نوبت حمایت بلا عوض‌اند و 500 خانوار در نوبت حمایت وام کارگشایی هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته در طرح پالایش مددجویان یکهزار و 693 خانوار از چرخه حمایت کمیته امداد خارج شدند، گفت: 297 خانوار در سال 96 قرار است از چرخه خارج شوند.

 انتهای پیام/غ

صندوق قرض‌الحسنه ولایت راه اندازی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.