تبریز؛

صنعتی کردن روستا‌ها اولویت دولت در بخش صنعت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرکهای صنعتی ایران صنعتی کردن روستا‌ها با توجه به ظرفیتهای هرمنطقه را اولویت دولت دربخش صنعت اعلام کرد.

صنعتی کردن روستا‌ها اولویت دولت در بخش صنعتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ یزدانی درجلسه بررسی مشکلات بخش صنعت دربستان آباد با اشاره به اینکه درقالب اجرای طرح آمایش سرزمین نقطه به نقطه ظرفبت‌ها وپتانسیلهای روستاهای کشور احصا شده است گفت:توانمندسازی و صنعتی کردن روستا‌ها با در نظرگرفتن همین ظرفیت‌ها از اولویتهای اصلی دولت است.
وی از اختصاص ۳۰ هزارمیلیارد تومان اعتبار و تسهیلات بانکی در قالب طرح اقتصاد مقاومتی به بیش از ۲۵ هزار واحد نیمه فعال، کوچک وقدیمی خبر داد وگفت : علاوه براین بیش از یک ونیم میلیارد دلار از منابع توسعه روستا‌ها با تصویب مجلس برای توسعه صنعت در روستا‌ها تخصیص خواهد یافت.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ایجاد ناحیه صنعتی در مناطق روستایی و رونق ناحیه‌های صنعتی راکد روستایی را از سیاست‌های دولت در ارتباط با صنایع کوچک یا صنایع روستایی عنوان کرد و افزود: در قالب کارگاه‌های تولیدی کوچک یا صنایع کوچک با استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای و جغرافیایی و منابع موجود، تلاش می‌کنیم برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در روستا‌ها بسترسازی کنیم.
وی در جمع سرمایه گذاران شهرک صنعتی اهر نیز گفت: بیش از نیمی از اشتغال کشور در صنایع کوچک است ودر کشور تن‌ها ۳۵۰۰ واحد بزرگ صنعتی وجود دارد که اکثرشان در شهرهای بزرگ فعال هستند وامکان شکل گیری آن‌ها در مناطق مختلف وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: شهرکهای صنعتی در شهرهای مختلف متناسب با ظرفیت‌ها وقابلیتهای منطقه راه اندازی می‌شود.
در این جلسه معاون وزیر صنعت با ایجاد شهرک صنعتی پتروشیمی در فاز جدید شهرک صنعتی اهر موافقت کرد.
یزدانی امروز همچنین در جمع کار آفرینان و مسئولین ورزقان با اشاره به اینکه توجه دولت بیشتر به دنبال ایجاد صنایع کوچک و حمایت جدی از آن است، افزود: هرکسی یا خانواده‌ای در روستا‌ها و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر به ایجاد صنایع کوچک اقدام کند دولت با تسهیلات کم بهره حمایت می‌کند.

انتهای پیام/خ

 بیش از نیمی از اشتغال کشور در صنایع کوچک است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار