دستور رئیس‌جمهور کره جنوبی به اعضای کابینه‌اش برای بررسی مجدد تحریم کره شمالی

مون جائه این پس از جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی دستور داد موضوع اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه پیونگ‌یانگ بار دیگر در کابینه کره جنوبی بررسی شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، امروز شنبه پس از تازه‌ترین آزمایش موشک بالستیک کره شمالی در شب گذشته، دستور داد تا موضوع اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه پیونگ‌یانگ در دست بررسی قرار گیرد.

منابع خبری محلی اعلام کردند مون جائه این به وزیران کابینه دستور داده است تا موضوع اعمال تحریم‌های یکجانبه را بر ضد کره شمالی مورد بحث و بررسی قرار دهند.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی نیز به نقل از وی اعلام کرد: «من به وزیران امور خارجه و امنیت دستور داده‌ام تا راه‌های نشان دادن واکنشی قاطع و شدید را در برابر اقدامات تحریک‌آمیز کره شمالی مورد بررسی قرار دهند. من همچنین دستور داده‌ام تا در صورت لزوم همه تحریم‌هایی که کره جنوبی به صورت یکجانبه علیه پیونگ یانگ اعمال کرده است، مورد بررسی مجدد قرار گیرد.»

سونگ یونگ مو، وزیر دفاع کره جنوبی، نیز پیشتر اعلام کرده بود سئول خود را برای اتخاذ تدابیر مستقل در برابر آزمایش‌های موشکی کره شمالی آماده می‌کند.

او به پیونگ یانگ هشدار داد اقدامات این کشور تلاش‌ها برای صلح و آشتی را در برابر علامت سئوال قرار داده است. در بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی نیز در این باره آمده است کره شمالی با این اقدامات به جای ‌پذیرش به عنوان یک قدرت هسته‌ای، تنها خود را منزوی‌تر خواهد کرد.

انتهای پیام/

مون جائه این  از اعضای کابینه‌اش خواست تحریم کره شمالی را مجددا بررسی کنند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار