شافعی در نشست استانداران:

ارتقاء اختیارات استانداران در توسعه کشور تأثیرگذار است

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن گفت:دولت به ارتقاء اختیار استانداران توجه کند که این امر در توسعه کشور تاثیرگذار است.

ارتقاء اختیارات استانداران در توسعه کشور تأثیرگذار استبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران در نشست مشترک اعضای شورای ملی گفتگو دولت و بخش خصوصی که امروز شنبه هفتم مرداد ماه در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: دولت باید به توزیع قدرت و ارتقاء اختیار استانداران توجه کند چراکه استانداران به عنوان نماینده عالی دولت در استان‌ها فعالیت دارند و توزیع اختیارات آنها تأثیرگذاری خوبی برای توسعه کشور به دنبال خواهد داشت.

 وی افزود: استانداران باید نگاه خود را از رویکرد هزینه‌ای به نگاه درآمدی تغییر دهند چرا که در این صورت می‌توان به توسعه منطقه‌ای دست یافت.

 رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران ادامه داد: ایران از نظر شرایط اقلیمی، جغرافیایی و آب‌و هوایی کشور متمایزی است بنابراین باید باتوجه به توسعه منطقه‌ای وضعیت نسبی را به خلق مزیت تبدیل کنیم.

 شافعی خاطر نشان کرد: پیشنهاد می‌کنم که شورای همکاری اقتصادی منطقه‌ای با تقسیم 8 یا 9 منطقه میان وزارت کشور، بخش خصوصی و نهادهای مربوطه تشکیل شود؛ همچنین کارگروهی از وزارت صنعت، اقتصاد و وزارت کشور به ریاست یکی از معاونان جهانگیری شکل بگیرد تا بتوان قانون پنجم و ماده 19 قانون فضای کسب‌و‌کار را اجرایی کرد.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار