تهدید ونزوئلا به اعمال تحریم‌های بیشتر از سوی اعضای جمهوری‌خواه کنگره آمریکا

اعضای جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در نشستی، دولت ونزوئلا را به اعمال تحریم‌های بیشتر در صورت تشکیل مجلس موسسان در این کشور تهدید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا، روز جمعه اعلام کردند در صورتی که دولت ونزوئلا به تلاش خود برای ایجاد یک نهاد جدید قانونگذاری ادامه دهد، تحریم‌های بیشتری علیه کاراکاس اعمال خواهند کرد.

مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه، که از نزدیک با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در زمینه موضوعات آمریکای لاتین همکاری داشته است، یک نشست خبری با دو عضو جمهوری‌خواه دیگر کنگره برگزار کرد و در آن به بحث  درباره مسائل مربوط به رای‌گیری بحث‌برانگیز روز یکشنبه در ونزوئلا پرداخت.

جولیو بورگس، رئیس پارلمان ونزوئلا، که تحت سلطه احزاب مخالف دولت این کشور قرار دارد، نیز از طریق تماس تلفنی در این نشست خبری شرکت کرد.

روبیو گفت دولت ترامپ در این هفته تحریم‌هایی علیه ونزوئلا اعلام کرد و می‌توان انتظار اعمال تحریم‌های بیشتر را نیز داشت.

دولت ترامپ روز چهارشنبه تحریم‌هایی علیه ۱۳ مقام عالی رتبه ونزوئلا اعمال کرد و سبب افزایش فشار‌ها بر نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، برای کنار گذاشتن طرحی برای تشکیل مجلس موسسان جدید شد.

روبیو مدعی شد آمریکا به دنبال تحمیل کردن نیات خود به ونزوئلا نیست. او گفت «چیزی که امروز ما را در این رابطه متحد می‌کند دخالت در امور دیگر کشور‌ها نیست، بلکه حمایت از مردم این کشور است.»

روبیو و استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا در موضوع تحریم‌ها علیه ونزوئلا دخالت داشته‌اند و ترامپ درباره ونزوئلا با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، نیز صحبت کرده است.

انتهای پیام/

تهدید ونزوئلا به اعمال تحریم‌های بیشتر از سوی جمهوری‌خواهان آمریکایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار