اصفهان؛

کودکان کاشانی زیر سایه خورشید جشن رضوی گرفتند

کودکان کاشانی در چهارمین شب برگزاری جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو در دبیرستان ماندگار امام خمینی (ره) کاشان جشن رضوی را مشق کردند.

معاونت نگاه جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو در کاشان، در حاشیه همایش جشن کودکان رضوی در دبیرستان ماندگار امام خمینی (ره) كاشان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: این همایش زیبا و باشکوه با اجرای حجت‌الاسلام دارینی از شهر مقدس قم و طرح مباحث المان‌ها و آموزه‌های رضوی برگزار می شود.

ابوالفضل تونتابی، با تاکید بر استقبال انبوه کودکان کاشانی از این شادیانه میلاد افزود: پنجمین شب برگزاری جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو نیز با همایش انتظار و مهدویت و سخنرانی حجت‌الاسلام مسعود عالی و شعر خوانی صابر خراسانی برگزارمی‌شود.

وی،برگزاری آیین افتتاحیه، همایش آواها و نغمه های رضوی درراستای تقدیر از مداحان، شاعران و پیر غلامان اهل بیت علیهم السلام و همایش طب رضوی با حضور پروفسور حسین خیراندیش پدر طب سنتی ایران در نهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو را در شب های گذشته یادآورشد و گفت: همایش‌ طب رضوی برای دومین شب متوالی با حضور دکتر شفیعی و موضوع تدابیر خودمراقبتی در سیره رضوی روز چهارشنبه 11 مرداد در نهمین شب جشنواره اجرا می شود.

به‌گفته‌وی، این جشنواره از شب ششم تا دهم نیز با همایش های باب الجواد(ع) جشن نوجوانان رضوی، خانواده رضوی، بزرگداشت مقام امامزادگان با حضور خادمین بقاع متبرکه شهرستان و توابع آن، جشن شب میلاد امام رضا(ع) و جشن ملی زیر سایه خورشید با حضور خدام حرم رضوی از هشتم تا سیزدهم مردادماه برگزارمی‌شود

این عضو موسسه خادمین حضرت رضا علیه السلام، اجرای همایش باب الجواد(ع) جشن نوجوانان رضوی با سخنرانی دکتر کوچکی، تقدیر از خانواده شهدای دانش‌آموز دبیرستان ماندگار امام خمینی(ره) کاشان و تجلیل از نخبگان دانش‌آموز شهرستان را در شب ششم جشنواره 8 مرداد یادآورشد و گفت: همایش‌های خانواده رضوی با سخنرانی حجت‌الاسلام دهنوی و همایش بزرگداشت مقام امامزادگان با حضور خادمین بقاع متبرکه شهرستان و توابع آن و برگزارمی‌شود.
تونتابی، جشن شب میلاد امام رضا(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام اعتمادی، اجرای مسابقه و نمایش را تاکیدکرد و گفت :جشن ملی زیر سایه خورشید نیز در شب پایانی جشنواره با حضور خدام حرم رضوی و سخنرانی حجت‌الاسلام نورانی از مشهد مقدس اجرامی‌شود.

وی،کاشان را تنها شهرستان کشور در برگزاری 10 شب جشن مردمی زیر سایه خورشید در قالب جشنواره آه و آهو از روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) تا روز میلاد امام رضا(ع) دانست و گفت: این جشنواره با همایش های تخصصی و محوریت ترویج فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.

به‌گفته‌وی، کرد:نهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو در کاشان به همت موسسه خادمین حضرت رضا علیه السلام در کاشان با همکاری بانیان خیر و مشارکت مادی و معنوی تعدادی از دستگاه ها و نهادهای اجرایی از سوم تا 13 مرداد در دبیرستان ماندگار امام خمینی (ره) این شهرستان در حال برگزاری است.

این فعال فرهنگی اجتماعی جوان، با تاکید بر اینکه برنامه های جشنواره هر شب با اقامه نماز جماعت در اول وقت آغاز می شود گفت:کاشان نخستین شهرستان کشور است که با اجرای جشنواره ملی آه و آهو توانست همزمان با دهه کرامت طرح خادم فرهنگی را اجرا و عملیاتی کند.

تونتابی در پایان با اشاره اینکه خادم بودن منحصر به حضور فیزیکی در آستان قدس رضوی نیست افزود: هدف و انگیزه اصلی موسسه از همکاری با این طرح فرهنگی مردمی و برگزاری جشنواره عمل به سیره رضوی همه جا و همه وقت به عنوان خادم فرهنگی امام رضا(ع) است.

شایان ذکر است :همایش جشن کودکان رضوی با تلاوت آیات قرآن، پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و صلوات خاصه امام رضا(ع)، اجرای مسابقه و نمایش های شاد با مفاهیم ارزشی برگزارشد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی عسکری
۲۱:۴۲ ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
عالی
آخرین اخبار