در نشست خبری جشنواره بین‌المللی فیلم شهر مطرح شد؛

هزینه‌های جشنواره از فروش بلیت در گیشه سینما تامین می‌شود/ بزرگداشتی برای ژاله علو و حبیب‌الله کاسه‌ساز

نشست خبری ششمین جشنواره فیلم شهر با حضور سیدعلی احمدی دبیر جشنواره و اصحاب رسانه برگزار شد.

آغاز نشست خبری ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهربه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری ششمین جشنواره فیلم شهر با حضور سیدعلی احمدی دبیر جشنواره و اصحاب رسانه در پردیس ملت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت قرآن کریم؛ سیدعلی احمدی دبیر ششمین جشنواره بین‌المللی شهر به روی صحنه آمد و در رابطه با این جشنواره اظهار داشت: زمان برگزاری این جشنواره همواره در طول ادوار گوناگون متغیر بوده و ما در دوره قبلی تلاش کردیم که این جشنواره را در زمان ثابتی برگزار کنیم، سیاست‌ها به این صورت بود که تولیدات سازمان تصویر شهر از سر گرفته شود و بعد از آن، دوره ششم جشنواره آغاز به کار کند.

وی ادامه داد: ما علاقه‌مندیم که این جشنواره تقویم ثابت پیدا کند و تلاش ما این است که از دوره بعدی این اتفاق رخ دهد و به اعتقاد من بهترین زمان برگزاری جشنواره در اردیبهشت ماه است.

احمدی گفت: ما این دوره از جشنواره را با محدودترین تیم اجرایی برگزار کردیم و هزینه جشنواره ما از فروش بلیت در گیشه سینما تامین می‌شود و ما در این سال‌ها غیر از یک مورد که از بودجه‌های شهردار برای ساخت اثر استفاده کردیم؛ دیگر هیچ گاه از بودجه‌های دولتی و غیردولتی استفاده نکردیم.

وی ادامه داد: هزینه سه پردیس سینمایی رازی، تماشا و راگا را متقبل شدیم و همین طور به ایوان شمس هم کمک کردیم و این باعث مسرت است که از خود گیشه سینما به حوزه سینما کمک کنیم.

وی داوران بخش سینمایی را معرفی کرد: فریدون جیرانی، مازیار میری، فرهاد توحیدی، فرشاد محمدی، محمد احسانی، فاطمه گودرزی و منوچهر محمدی هفت نفراز داوران این بخش هستند.

احمدی گفت: چهار بزرگداشت برای هنرمندانی از جمله فاطمه معتمد آریا، حبیب‌الله کاسه‌ساز، ژاله علو و محمود کلاری را خواهیم داشت. همچنین، از آژانس فیلم تهران رونمایی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی مانند برگزاری جشنواره آنلاین و تور فیلمبرداری از تهران با همراهی آقای پیتر جیمز و همین طور کتابی تحت عنوان یک تجربه از تجارب شش فیلمساز تهیه شده است.

احمدی گفت: جزوه فیلمسازی با موبایل نیز در دست انتشار است و ما دو گالری برگزار می‌کنیم که یکی از آن‌ها 50 فریم عکس از نماهای شهری فیلم‌ها بوده و در گالری دیگر عکس‌هایی از آثار عکاسان سینما وجود دارد.

احمدی اظهار داشت: در این دوره از جشنواره توجه ویژه‌ای به انیمیشن شده و سه جایزه را مختص این بخش قرار دادیم. وی سپس یاد وحید نصیریان را گرامی داشت.

دبیر جشنواره گفت: دو فیلم «فراتر از ابرها» محصول ترکیه و فیلم کوتاه «یادبود» اولین نمایش بین‌المللی خود را در این جشنواره دارند و «دادگاه داخلی» محصول برزیل، «سردرگمی» از کشور سوئیس و فیلم کوتاه «عبور» محصول مشترک آلمان و فرانسه اولین حضور بین‌المللی خود را در آسیا تجربه می‌کنند.

احمدی اظهار داشت: بعد از اتفاقاتی که در تهران افتاد ما جایزه شهر غم را اضافه کردیم و کارگاه‌هایی در بخش بین‌الملل خواهیم داشت برای مثال کارگاه فیلمبرداری با میتر جیمز و همچنین کارگاه‌های دیگر را نیز داریم.

دبیر جشنواره درباره نگاه جشنواره به مقوله شهر گفت: رویکرد ما در موسسه تصویر شهر خدمت به بدنه سینمای ایران به اندازه بضاعت‌مان است، ما مدعی نیستیم که یک جشنواره صد در صد شهری هستیم و هیئت انتخاب در جشنواره شهر کاملا مستقل عمل کردند.

 احمدی گفت: هیچ کدام از آثار بین‌الملل ما ممیزی نداشتند و تمامی آن‌ها منطبق با موازین و شئونات ما هستند.

احمدی گفت:  شهرداری در تمام دنیا حامی حوزه سینماست و من تصور نمی‌کنم که به این جشنواره لطمه‌ای وارد شود چرا که به این باور رسیدیم که فرهنگ و هنر را سلیقه‌ای نپنداریم.

 احمدی گفت: جشنواره فیلم محله، جشنواره‌ای جداگانه بوده که ما در دوره قبل این جشنواره را تحت عنوان یک بخش جداگانه وارد جشنواره فیلم شهر کردیم.

سپس پوستر این جشنواره توسط یک خبرنگار رونمایی شد.

گفتنی است؛ طراح این پوستر طاها ذاکر بود که عهده‌دار سمت مدیر هنری جشنواره نیز است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار