والدین بخوانند؛

تب همراه تشنج را در کودکان جدی بگیرید

یک فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان گفت: از جمله مسائلی که خانواده ها باید به آن توجه کنند پیشگیری از تشنج های ناشی از تب است.

غلامرضا زمانی، فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان در گفت و گو با  خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه از جمله مسائلی که خانواده ها باید به آن توجه کنند پیشگیری از تشنج های ناشی از تب است، گفت: همانطور که والدین می دانند تشنج های ناشی از تب، حتما باید عیب یابی شوند.


وی ادامه داد: اگر علت تشنج های ناشی از تب، سرماخوردگی بود، درمان گذرایی می خواهد؛ اما اگر عفونت گوارشی بود به غیر از درمان، باید پیشگیری هم کرد.


این فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان اظهارداشت: بنابراین در برخورد با هر پدیده تب دار ضمن اینکه خانواده ها به پزشک مراجعه و علت تب را جست و جو و توصیه های پزشکی را اجرا می کنند آموزش هایی را هم باید برای پیشگیری از تشنج های ناشی از تب داشته باشند.


وی در ادامه بیان کرد: از جمله این موارد کاهش و کنترل تب است و در صورت توصیه پزشک معالج، همزمان با تب بر، داروهایی تجویز می شود که معمولا در مدت کوتاهی مصرف می شوند.


این فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان یادآور شد: این داروها به صورت موقت برای افرادی که سابقه تشنج های ناشی از تب دارند به مدت 24 ساعت و در صورت لزوم برای روز دوم هم تجویز می شوند .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نوریان
۱۹:۳۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
با سلام.... پسری ده ساله دارم از ۳ سالگی تا ۱۰ سالگی تب و تشنج در ۵ نوبت کرده ست.‌‌‌‌‌هر چند بیشتر دکتربه این نظریه اعتقاد ندارند ولی در صورت خوردن سردی مخصوصا مرغ صنعتی بیشتر میشود.
آخرین اخبار