شیراز؛

آغاز به کار تولید فیلم از حجاز تا شیراز

تولید فیلم «از حجاز تا شیراز» به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سیدابوالحسن عمرانی پژوهشگر حوزه دین و رسانه گفت: مرحله پیش تولید فیلم تلویزیونی «از حجاز تا شیراز» که از بیش از 2 سال پیش آغاز شده بود به پایان رسیده و به زودی مرحله تولید آن آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: بسیاری از ویژگی‌های منحصر به فرد حضرت شاهچراغ از جمله نوع دوستی آن حضرت و آزاد کردن برده‌ها در راه خدا با حق الکتابه قرآن کریم به عنوان یک کار مقدس هنری، از او یک چهره جهانی ساخته، اما متأسفانه برای معرفی این ویژگی ایشان هیچگونه اقدامی در فضای بصری رسانه انجام نشده است.

وی ادامه داد: فیلم «از حجاز تا شیراز» با ساختار پژوهشی - روایی، ضمن معرفی حضرت احمد بن موسی بر اساس زاویه نگاه امامان معاصر وی و اقدامات ایشان در راه دفاع از حریم امامت و ولایت و نیز تبیین فضایل و ملکات اخلاقی آن حضرت، برخی از چهره‌های شاخص همراه وی در سفر به ایران را معرفی می کند.

این پژوهشگر حوزه دین و رسانه افزود: به علت حمایت نکردن متولیان امر در شیراز از روند ثبت روز شهادت حضرت شاهچراغ در تقویم، شورای فرهنگ عمومی کشور نیز برای انجام این کار، الزامی ندیده و به هیچگونه اقدامی مبادرت نورزیده است. تعلل در این امر یعنی فرصت سوزی نسبت به داشته‌های فرهنگی و مذهبی شیراز، آن هم در عصری که شیراز به شدت نیازمند بازیابی هویت دینی و معنوی خود بوده تا جایگاهش به عنوان سومین حرم تثبیت شود.

عمرانی تصریح کرد: باید از مناسبت سالروز شهادت حضرت شاهچراغ (ع) برای تقویت و معاضدت روز بزرگداشت، در راستای تبیین بیشتر ویژگی‌های منحصر به فرد حضرت شاهچراغ استفاده کرد چه اینکه در مناسبت دهه کرامت، بیشتر نگاه‌ها معطوف به آغاز و پایان این دهه یعنی ولادت حضرت معصومه و حضرت امام رضا است و پیش از این، تولیدات رسانه‌ای متعددی از جمله مستندهای «درپرتوآفتاب»، «سرای آفتاب»، «ثنای آفتاب» و نیز اولین مستند بررسی تاریخچه معماری حرم مطهر حضرت شاهچراغ به زبان انگلیسی، با موضوع معرفی حضرت شاهچراغ، به کارگردانی این پژوهشگر حوزه دین و رسانه، تهیه و پخش شده است.

انتهای پیام/ن

پایان مرحله پیش تولید فیلم تلویزیونی «از حجاز تا شیراز»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.