در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

۱۰۰ هکتار از مراتع جنگلی مارمیشو طعمه حریق شد/درخواست کمک از اطفای حریق هوایی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت:بر اساس سهل انگاری مردم بیش از ۱۰۰ هکتار از مراتع جنگلی مارمیشو طعمه حریق شد.

رحمان وهاب زاده در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛آتش سوزی در مراتع  منطقه مارمیشو نتیجه سهل انگاری مردمی بوده که برای گذراندن تعطیلات درآن منطقه حضور داشتند.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی ادامه داد: احتمال  می‌دهیم ، مردمی که دیروز برای گذراندن اوقات فراغت خود در این منطقه حضور داشتند بدون اینکه آتش را خاموش کنند محل را ترک کرده و جریان وزش باد موجب پخش شدن آتش در مناطق جنگلی شده است.

وی افزود: آتش‌سوزی از عصر دیروز صورت گرفته است که متأسفانه شاهد هستیم که خیل عظیمی از درختان زالزالک، گلابی و انواع درختان دیگر نیز در حال سوختن هستند.

وهاب زاده گفت: متأسفانه به دلیل شرایط خاص این منطقه که منطقه مرزی و منطقه صعب العبور است،  پخش شدن آتش سوزی به دلیل جریان بادی که شاهد آن هستیم سبب شده است مهار آتش سوزی دشوارتر کند.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری افزود: گرمی هوا سبب تشدید این آتش سوزی شده و خسارات وارده را افزایش داده است.

وهاب‌زاده ادامه داد:تا کنون 6 نفر از اهالی منطقه به دلیل آتش سوزی و  استنشاق دود غلیظ راهی بیمارستان شده اند.

وی همچنین اظهار داشت: تا این لحظه خسارات وارده به منطقه قطعی نیست و همکاران ما به همراه مردم داوطلب منطقه همه تلاش خود را برای مهار این آتش سوزی انجام ‌می‌دهند اما متأسفانه مسئله‌ای که به عینه شاهد آن هستیم از بین رفتن پرنده‌ها و حیواناتی است که در این منطقه زندگی می‌کردند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت:هنوز از بالگردهای اطفا حریق هوایی برای خاموش کردن آتش این منطقه خبری نیست.

مارمیشو یک زیستگاه آبی، کوهستانی و جنگلی واقع در شمالغربی‌ ترین نقطه کشور در نزدیکی مرز ایران با کشور ترکیه است. دریاچه‌ای آبی و دل‌انگیز در میان کوههای زاگرس با انبوه پوشیده از درختان جنگلی و آب جاری حاصل از ذوب برفها در این محیط قرار دارد که بسیار زیبا و معروف است.

مارمیشو زیستگاه آبزیان از جمله ماهی قزل آلا و پرندگان مهاجر مختلف بوده می باشد. در محیط جنگلی مارمیشو پوشش گیاهی و جانوری متعددی وجود دارد.

مساحت پوشش جنگلی مارمیشو به بیش از شش هزار هکتار می رسد.

انتهای پیام/م

تفرجگاه مارمیشو در ارومیه طعمه حریق شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.