بیرجند؛

نهبندان ، بیشترین سطح زیر کشت کلزا در خراسان جنوبی

مدیر جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت :بیشترین سطح زیر کشت کلزا را شهرستان نهبندان به میزان 106 هکتار داراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ ولی پور مطلق ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان این که سطح زیر کشت کلزا خراسان جنوبی در سال زراعی جاری ، 5/725 هکتار بوده گفت : از این میزان، 152 هکتار معادل 210 تن به برداشت رسیده است.

وی افزود: برای خرید تضمینی کلزا اقدامات تاکنون، 3 مرکز و مباشر در استان به منظور تسهیل روند تحویل محصول تولیدی کشاورزان تعیین شده است.


ولی پور مطلق میزان خرید تضمینی کلزا در دولت یازدهم را به ترتیب در سال های 95-94 و 96-95 معادل 3/11 و 124 تن اعلام کرد و یادآور شد: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری میزان خرید تضمینی کلزا نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت : قیمت خرید تضمینی کلزا در سال زراعی جاری 27 هزار و 830 ریال تعیین شده است که در صورت مدیریت مطلوب مزرعه و تولید اقتصادی درآمد مناسبی را در کنار اصلاح بافت خاک خواهد داشت.
وی کاشت مکانیزه با استفاده از دستگاههای متناسب با نوع بافت خاک و آب و انجام عملیات آماده سازی و تسطیح مناسب اراضی منطبق بر اصول کشاورزی حفاظتی را از جمله نکات بسیار مهم در راستای دستیابی به تولید حداکثری در مزارع در هنگام کاشت دانست و بیان کرد: در هنگام داشت نیز با رعایت دقیق مدار آبیاری به منظور تامین نیاز آبی گیاه بویژه در مراحل حساس رشدی و نظارت و کنترل و در صورت نیاز مبارزه با عوامل خسارت زای طبیعی، آفات، بیماریها و علفهای هرز می توان به محصول پربارتری دست یافت.
انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار