سروش در نشست خبری سمینار تازه های چاقی و دیابت؛

هزینه ۳۰ میلیون تومانی چاقی در کشور

رئیس بیمارستان شریعتی با اشاره به هزینه ۳۰ میلیون تومانی چاقی در کشور گفت: تاکنون بیش از ۷ هزار عمل جراحی چاقی در ایران انجام شده است.

بیش از ۷ هزار عمل جراحی چاقی در ایران انجام شده استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمدرضا سروش رئیس بیمارستان شریعتی در نشست خبری سمینار تازه های چاقی و دیابت که صبح امروز در این بیمارستان برگزار شد، اظهار کرد: رسالت مرکز تحقیقات غدد معرفی تازه‌های روش‌های درمانی در حوزه چاقی است و در این سمینار تازه‌های چاقی و درمان‌های مختلف آن مطرح می‌شود و پزشکان عمومی، طب ورزش و کارشناسان پرستاری در این همایش هستند.

وی بیان کرد: تغییر سبک زندگی و نوع تغذیه باعث شده در دنیا چاقی افزایش پیدا کند به طوری که ۲۳۰ عمل جراحی چاقی در دنیا انجام شده و  منحنی رشد جراحی چاقی در دنیا شیوع پیدا کرده است.

رئیس بیمارستان شریعتی ادامه داد: چاقی عوارض زیادی بر بدن دارد و متاسفانه ۴۰ درصد از مرگ و میرها با چاقی ارتباط دارند و افراد چاق دچار بیماری‌های مختلفی هستند.

وی افزود: افراد چاق بیشتر در معرض افسردگی هستند و متاسفانه ۱۶ درصد کودکان و ۴۲ درصد نوجوانان دچار چاقی هستند، همچنین ۳۰ درصد زنان و ۱۵ درصد مردان مبتلا به چاقی هستند.

سروش اظهار کرد: سالانه ۵۰۰ هزار نفر در دنیا بر اثر بیماری های ناشی از چاقی جراحی می‌شوند و بیماری‌های مغزی در افراد چاق افزایش داشته که متاسفانه مصرف کم سبزیجات، چاقی، فشار خون، مصرف فست فود جز عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر هستند.

وی با بیان اینکه اولین دوره آموزش رسمی چاقی در کشور انجام می‌شود، عنوان کرد: در ایران بیش از ۷ هزار جراحی به خاطر چاقی انجام می‌شود و مراقبت‌های پیشگیرانه و مسائل گوناگون در این سمینار پرداخته می‌شود.

رئیس بیمارستان شریعتی ادامه داد: با برنامه ریزی درست و فرهنگ سازی می‌توان جلوی بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر که بر اثر چاقی به وجود می‌آیند به خوبی و طی دوره زمانی گرفت و برای این کار باید برنامه ریزی خوبی صورت بگیرد.

 وی با بیان اینکه باید از برنامه‌های ورزشی و تحرکات بدنی استقبال کرد، افزود: متاسفانه در عمل‌های جراحی مربوط به چاقی درآمد زیادی وجود دارد و افراد سودجو از بیماران هزینه های بسیاری دریافت می‌کنند.

 سروش با بیان اینکه متاسفانه خوردن به مساله‌ای برای تشویق و تفریح خانواده‌ها تبدیل شده، تصریح کرد: عمل‌های جراحی باعث لاغری افراد و ماندگاری وزنشان می‌شود، اما متابولیسم و فیزیک بدن تغییر می‌کند و بهتر است افراد با انجام تحرک‌های بدنی جلوی چاقی و بیماری‌های ناشی از آن را بگیرد، زیرا درمان آن و جراحی این عارضه بسیار گران قیمت بوده و مبلغ آن در حدود ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان است.

انتهای پیام/ 

هزینه اعمال جراحی چاقی بین  ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار