اصفهان؛

هزینه ۱۶۰ میلیارد تومانی مدیریت شهری برای آسفالت معابر نصف جهان

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: طی ۲ سال گذشته ۱۶۰ میلیارد تومان برای آسفالت معابر هزینه شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ایرج مظفراظهارکرد: یکی از مهم ترین ویژگی‌هایی که یک شهر پایدار را از دیگر شهرها متمایز می‌کند و تاثیر زیادی بر منظر شهری دارد، آسفالت مناسب معابر است.

وی افزود: با اینکه اصفهان نسبت به سایر شهرهای کشور دست اندازهای بالا و پایین کمتری دارد، بازهم مدیریت شهری این کلان شهر در سال های ۹۴ و ۹۵ با آغاز نهضت آسفالت معابر، حجم آسفالت ریزی در معابر اصلی و فرعی شهر را ۲.۵ برابر افزایش داد.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: در واقع طی سال های ۹۴ و ۹۵، آسفالت ریزی در شهر اصفهان نسبت به سال ۹۲ و  ۹۳ دو و نیم برابر شده است و این موضوع در اصول شهرسازی، به مثابه یک تحول عظیم است.

مظفر خاطرنشان کرد: طبق آمار تا پایان سال ۹۵، بالغ بر۳۶۳ هزار تن آسفالت در قالب حدود سه میلیون و ۷۶ هزار مترمربع شامل روکش آسفالت معابر اصلی و فرعی، لکه گیری با دستگاه آسفالت تراشی، زیرسازی و آسفالت معابر در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان انجام شده است .

وی اظهارکرد: در سال ۹۵ برای پروژه های روکش معابر اصلی و فرعی، لکه گیری اصولی معابر اصلی با دستگاه آسفالت تراش و اجرای آسفالت جایگزین، درزگیری معابر اصلی، پروژه های احداث خیابان های جدید و زیرسازی، آسفالت و لکه گیری معابر فرعی اعتباری بالغ بر۷۰۰ میلیارد ریال پیش بینی شد که اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی برای آسفالت معابر اصلی و اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی  برای آسفالت معابر فرعی در نظر گرفته شد.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان اضافه کرد: ۷ میلیون و ۲۵۴ هزار مترمربع آسفالت طی ۲ سال برابر با ۷ کیلومتر آسفالت است.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته همچنین ۱۶۰ میلیارد تومان برای آسفالت معابر هزینه شده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.