وزارت ورزش به هیچ باشگاه حرفه‌ای نمی‌تواند حتی یک ریال کمک کند؛

داورزنی: اعضای هیئت مدیره پرسپولیس پس از تائید معرفی می شوند/ طاهری از حمایت کامل وزارت ورزش برخوردار است

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: قطعا اعضا هیئت مدیره پرسپولیس معرفی می‌شوند. اسامی به مجمع معرفی شده‌ و تنها مانده این نام ها در مجمع تایید شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا داورزنی در حاشیه مراسم رونمایی از پیراهن تیم فوتبال سایپا اظهار داشت:باشگاه سایپا پس از 17 سال از کاپیتان ارزشمند تیم خود تقدیر کرد که کار ارزشمندی بود.همچنین در این مراسم از منشور اخلاقی خودشان رونمایی کردند.این مراسم نشان دهنده این است که مسئولان باشگاه سایپا کار فرهنگی خوبی انجام می‌‌دهند و می‌تواند به عنوان باشگاه نمونه کارش را دنبال کند.

او ادامه داد:البته خوشبختانه تعدادی از باشگاه های ورزشی کشور ما از این اقدامات فرهنگی انجام می دهند ولی سایپا یکی از الگوهای خوب،اخلاقی و فرهنگی است که می تواند به عنوان یکی از بخش های جدی ورزش سمبل و الگو باشد زیرا ما به چنین کارهایی نیاز داریم.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در مورد وضعیت سالن افراسیابی، گفت: سالن افراسیابی 6،7 سال پیش جهت انجام تمرینات جودو به این فدراسیون داده شد، با عنایت به اینکه فرم این سالن به شکلی است که در مرکز شهر در کنار مجموعه ورزشی شیرودی قرار دارد. این سالن در گذشته به تمام رشته های سالنی سرویس می داد.خود من در زمانی که مدیرعامل باشگاه صنام بودم مسابقات والیبال و بسکتبال در آنجا برگزار می شد.در اردیبهشت ماه قرار بود مراسمی در آنجا برگزار شود. طی بازدیدی که از آنجا داشتیم و تشخیص دادیم که جای مناسبی برای تمرینات جودو در نظر گرفته، تا این سالن تجهیز و استاندارد  شود . الان 6 ساعت در روز در اختیار جودو است. از طرفی به دلیل اینکه هر روز نمی شود تاتامی ها را پهن کرد و دوباره برداشت احتمالا رشته رزمی دیگری که نیازمند سالن باشد،می تواند از این سالن استفاده کند تا جای مناسب دیگری را برای جودو در نظر بگیریم.تمرینات جودو علاوه بر کبکانیان به سالن دیگری منتقل می شود و این سالن برای سایر مسابقات در نظر گرفته شود.

داورزنی در خصوص اینکه آیا کاراته هم از سالن کبکانیان استفاده خواهد کرد یا نه، گفت: کاراته هم می‌تواند ساعاتی از روز را در این سالن تمرین کند و مشکلی ندارد. ضمن اینکه سالنی نزدیک سالن 12 هزار نفری آزادی وجود دارد که آن را در اختیار کاراته قرار می دهیم تا ورزشکاران شان در آنجا تمرین کنند. چون از آنها انتظار داریم که در بازی‌های آسیایی 2018 و المپیک 2020 وزن مدالی کاروان ما را بالا ببرد و به همین دلیل از الان می بایست از کاراته حمایت کنیم تا ورزشکاران این رشته بتوانند تمرینات شان را با فراغ بال بیشتری پیگیری کنند.

او درباره ماجرای استراحت بازیکنان تیم ملی کاراته در لهستان در کنار خیابان،گفت: من این موضوع را بررسی کردم و تنها یک عکس در فضای مجازی منتشر شده بود. خود مسئولان فدراسیون گفتند که جای اسکان آنها بسیار مناسب است و عکسی که در ایستگاه قطار از آنها گرفته شده بود، طبق گفته دوستان ما در فدراسیون کاراته بزرگنمایی بوده است. باز هم این موضوع را بررسی می‌کنیم و توضیحات لازم را از مسئولان فدراسیون کاراته خواهیم خواست. در کل رشته کاراته مسیر روبه رشدی را در پیش گرفته است.باز هم می گویم نه تنها کاراته بلکه هر فدراسیونی که به مسابقات اعزام می‌شود، قطعا باید حرمت بازیکنان و ورزشکاران ما حفظ شود.طبیعتا ما راضی نیستیم مبنی بر اینکه ورزشکاران ما بخواهند در کنار خیابان استراحت کنند. من امروز این عکس را در فضای مجازی دیدم و به فدراسیون منعکس کردم تا پاسخ بدهند.

معاون وزیر ورزش و جوانان درباره اینکه هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس چه زمانی معرفی خواهد شد، گفت: قطعا اعضا هیئت مدیره پرسپولیس معرفی می‌شوند. اسامی به مجمع معرفی شده‌ و تنها مانده این نام ها در مجمع تایید شوند.

داورزنی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش و جوانان قرار است بابت پرداخت بدهی‌های خارجی باشگاه پرسپولیس به این باشگاه کمک کند یا خیر اظهار داشت:، وزارت ورزش به هیچ باشگاه حرفه‌ای نمی‌تواند حتی یک ریال کمک کند. اما خوشبختانه با توجه به شرایطی که باشگاه استقلال و پرسپولیس دارند و مدلی که برای تامین منابع‌شان دارند، قطعا در تلاش خواهند بود با کمک فدراسیون فوتبال بدهی‌های خودشان را پرداخت کنند. ان‌شاءالله اسپانسر هم کمک کند که مشکلی برای پرسپولیس به وجود نیاد چون از نظر وزارت ورزش همه ما این دغدغه را داریم تا بتواند پرسپولیس بدون دردس مسیری را که در حال طی کردن آن است به خوبی طی کند و به عنوان یک نماینده شایسته در لیگ قهرمانان حضور داشته باشد و بتواند قدرتمندانه تا فینال پیش برود. این وظیفه ماست هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم تا مشکلی برای این باشگاه به وجود نیاید.

وی درباره اینکه رحیمی به خاطر بدهی‌های ۳.۵ میلیاردی فدراسیون هندبال استعفا داده است، نیز گفت: با توجه به شرایطی که به لحاظ بدهی‌ها و همین طور جو سنگینی که در فدراسیون هندبال برخی از دوستان به وجود آورده اند که این موضوعات باعث ناراحتی و کدورت رحیمی شد. او چند باری اعلام کردند که نمی‌توانند با این شرایط به کارشان ادامه بدهند. چون طلبکاران به فدراسیون مراجعه می‌کنند و از طرفی منابع مالی فدراسیون شرایط خوبی را نداشت. در نهایت من صحبتی را با سلطانی‌فر داشتم، تلاش می‌کنیم که امسال بتوانیم قسمتی از بدهی‌های فدراسیون هندبال را تامین کنیم. ان‌شاءالله بتوانیم همچنان رحیمی را حفظ کنیم و ایشان را نگه داریم.

معاون وزیر ورزش و جوانان در واکنش به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه کفپوش محل مسابقات فوتسال تبریز که میزبان مرحله انتخابی مسابقات جام ملت‌های آسیاست وضعیت مناسبی ندارد و در این زمینه AFC کمک خواهد کرد که صورت خوشی ندارد AFC به ایران در این زمینه کمک کند و مهدی تاج گفته در این خصوص از داورزنی سؤال کنیم، گفت: من در جریان این مسئله نیستم. تاج گفتند از من سؤال کنید؟ این را باید پیگیری کنم. این مسئله را باید هم از اداره کل ورزش و جوانان استان و هم از فدراسیون فوتبال پیگیری کنم و آن قسمتی که به وزارت خانه مربوط می شود را قطعا پیگیری می کنیم  و موضوعی که به وزارت ورزش ارتباط داشته باشد را انجام می‌دهیم.

او در ادامه درباره اساسنامه فدراسیون‌ها که توسط یکی از رسانه‌ها منتشر شده بود، گفت: درباره اساسنامه فدراسیون‌ها باید بگویم تا فردا بعدازظهر از فدراسیون های مختلف اگر نظر تکمیلی یا نظر اصلاحی داشته باشند اخذ می کنیم تا چهارشنبه  این موضوع کامل می شود. این اساسنامه پس از تایید نهایی به 2 جا ارسال می‌شود. ابتدا به فدراسیون که در مجمع مورد بررسی قرار دهند و در ادامه به دولت می‌فرستیم تا مقدمات بررسی در کمیسیون مربوطه انجام شود. بعد از اینکه در کمیسیون مربوط به دولت تایید شد فدراسیون ها در مجمع‌شان ای موضوع را مورد تصویب قرار می‌دهند و به فدراسیون جهانی خود می‌فرستند و این ملاک اصلی می‌شود. اگر چهارشنبه این اساسنامه‌ها را به دولت ارسال کنیم من فکر کنم حدود 2 تا سه ماه زمان می‌برد تا مورد بررسی قرار گیرد.

داورزنی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا طاهری به کارش در پرسپولیس ادامه می‌دهد، گفت: طاهری سفت و سخت کارش را انجام می‌دهد. وزارت ورزش هم سفت و سخت از او حمایت می‌کند. من هم پشت او هستم تا بتواند ماموریتی که به او محول شده را به درستی انجام دهد.

انتهای پیام/

عکس کاراته کاران را به فدراسیون منعکس کردم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار