درخواست کمیته عالی انقلاب یمن برای برقراری آتش بس در ایام حج

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن خواستار برقراری آتش بس در ایام برگزاری مراسم حج شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المسیره، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن شامگاه یکشنبه در آستانه حج تمتع امسال از عربستان خواست تا به احترام حج ، با برقراری آتش بس در یمن موافقت کند.
 
'محمدعلی حوثی' رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه های اجتماعی افزود: از عربستان می خواهیم تا یک آتش بس واقعی را در ایام حج به احترام این فریضه دینی امضا کند و این امکان را برای حجاج یمنی فراهم آورد تا به شعاعر دینی خود بپردازند.
 
وی با بیان اینکه عربستان طی دو سال گذشته با اقدامات خود علیه یمن, از حضور حجاج یمنی در خانه خدا جلوگیری کرده است, گفت: ما همان گونه که عربستان را مسئول تجاوز به یمن و محاصره آن می دانیم در مساله حج نیز عربستان را مسئول عدم حضور حجاج یمنی در مراسم حج می دانیم.
 
عربستان همراه با چند کشور دیگر از روز ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.
 
این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.
 
انتهای پیام/  

یمن خواستار برقراری آتش بس در ایام حج شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
مرگ بر ال سعود
آخرین اخبار