احتمال تبدیل خورشیدگرفتگی کم‌نظیر در آمریکا به یک فاجعه!

مسئولان آمریکایی برای مدیریت رصد مهمترین خورشیدگرفتگی این کشور در قرن آماده می‌شوند.

احتمال تبدیل خورشیدگرفتگی کم‌نظیر در آمریکا به یک فاجعهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، یک خورشیدگرفتگی کلی که قرار است در تاریخ 21 اوت در سراسر آمریکا رخ دهد، باعث شده مقامات خدمات اورژانسی این کشور برای مقابله با صدمات احتمالی آن آماده شوند. این نخستین بار است که در یک قرن گذشته این خورشیدگرفتگی رخ می‌دهد و تعداد زیادی از اخترشناسان را به شدت هیجان زده کرده است؛ به طوریکه مراکز خدمات اورژانسی آمریکا برای جلوگیری از وقوع صدمات ناشی از هجوم مسافران به مناطق مناسب برای رصد این رویداد، در حال فراهم کردن شرایط هستند.

با اینکه این خورشیدگرفتگی فقط 2 دقیقه طول می‌کشد، با عنوان واقعه‌ قرن از آن نام برده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود تقریباً 7.5 میلیون نفر در یک مسیر 70 مایلی از ایالت «اورگن» تا «کارولینای جنوبی» به تماشای آن بایستند. «برد کیسرمن»، یک مقام ارشد صلیب سرخ آمریکا، در مصاحبه با نیوزویک گفت: «بازدیدکنندگان احتمالاً جاده‌های محلی و بین ایالتی را چندین روز پیش از اینکه خورشیدگرفتگی رخ دهد مسدود می‌کنند». او این شرایط را به هجوم مردم در زمان تخلیه اضطراری تشبیه کرد.

مسئولین برای فراهم کردن آب و غذا و سرویس‌های بهداشتی برای اخترشناسان مبتدی و کمک به خودروهایی که احتمالاً در ترافیک خواهند ماند، آماده می‌شوند. هتل های مناطقی که در مسیر این خورشیدگرفتگی هستند در ماه ژوئن به طور کامل رزرو شده‌اند. صدها پناهگاه اضطراری نیز در 12 ایالتی که در مسیر خورشیدگرفتگی هستند فراهم شده است. احتمال دارد زلزله، موج گرمای شدید یا طوفان همزمان با خورشیدگرفتگی رخ دهد و ممکن است ترافیک از کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان احتمالی ممانعت کند.

از سوی دیگر، برج‌های مخابراتی ظرفیت مدیریت افزایش تماس‌های میلیونی در هر ایالت را ندارند و احتمالاً تماس گرفتن با بیمارستان ها دشوار می‌شود. مسئولین از مسافران خواسته‌اند غذا و کمک‌های اولیه را به همراه داشته باشند. همچنین آنها باید از نقشه‌های کاغذی استفاده کنند چون جی‌پی‌اس ممکن است به دلیل ازدحام جمعیت و استفاده همزمان میلیون‌ها نفر از آن، پاسخگوی نیازهای مردم نباشد. کسانی که می‌خواهند در آخرین لحظه مکانی را برای سکونت رزرو کنند احتمالاً مجبور خواهند شد در خودروهای خود بخوابند.

انتهای پیام/

آمادگی مقامات آمریکایی برای پیشگیری از تبدیل خورشیدگرفتگی به یک فاجعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۰ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
سلام اتفاقات عجیبی در امریکا در حال رخ دادن است وباعث سقوط امریکا خواهذ شد منتطر هستیم ومطمئن امریکا نابود شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
این یعانی چی؟!!!!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار