شهرکرد؛

۱۸۰ هزار خانوار زن سرپرست تحت پوشش بهزیستی

۱۸۰ هزار خانوار زن سرپرست در کشور تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارد.

حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد گفت: در حال حاضر ۱۸۰ هزار خانوار زن سرپرست تحت پوشش سازمان بهزیستی در کشور قرار دارد که با فرزندان و افراد تحت تکفل بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر می‌باشند.

وی افزود: مهم‌ترین رویکرد در راستای حمایت از این قشر طی چند سال گذشته، توانمند سازی همه جانبه این افراد در زمینه های مختلف سواد آموزی، روانی، اجتماعی، درآمد، اشتغال و مسکن با همکاری بخش خصوصی بویژه کلینیک‌های مددکاری اجتماعی است.

مسعودی فرید با بیان اینکه در برنامه توسعه پنجم قرار بود سالیانه ۱۰ درصد از زنان سرپرست تحت پوشش که قابلیت توانمند سازی دارند از پوشش حمایت‌های مستقیم خارج شوند افزود: خوشبختانه در سال گذشته ۱۵ درصد از این زنان به واسطه توانمندی، از پوشش حمایت‌های مستقیم خارج شدند.

وی ادامه داد: خانواده های زن سرپرست در کشور  به ۴ گروه مشخص به علت  فوت همسر، طلاق، کسانی که هرگز ازدواج نکرده اند و کسانی که به علت بیماری یا زندانی بودن همسر توانایی سرپرستی خانواده را ندارند تقسیم می شوند.

به گفته مسعودی فرید؛ در سال جاری برنامه ای به عنوان سیاست ها و برنامه های اقدام و عمل  طراحی شده است که با تصویب این برنامه به هر گروه  خدمات خاصی ارائه خواهد شد.

حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور برای شرکت در همایش دختران، حمایت‌های روانی اجتماعی و توسعه پایدار به مناسبت روز دختر، افتتاح خانه امن زنان و دختران در معرض خشونت و دیدن مراکز و طرح‌های بهزیستی چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرد.

انتهای پیام/خ

سفر معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور به شهرکرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.